sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

תודות נקודת המוצא של גישה דיאלוגית היא שכל מעשה אנושי הוא תמיד ביטוי לדו - שיח של אדם עם העולם שבו הוא חי , והדבר נכון גם בדו - שיח של האדם עם עצמו . הספר " דרך שער החוק - החינוך כדיאלוג " הוא , אכן , ביטוי של דו - שיח מורכב ומתמשך כזה עם אנשים רבים . ברצוני להודות מקרב - לב לכל מי שהיה שותף במסע לכתיבת הספר . ראשית , לכל העושים במלאכה בספריית " הקיבוץ המאוחד " : לפרופ ' עוזי שביט , ראש " הקיבוץ המאוחד " שאפשר הוצאתו של ספר זה . לדורית פרידמן , שהייתה הרבה יותר מעורכת לשונית בשבילי - היא הפכה לפרטנרית של ממש בגיבוש הספר ובהוצאתו . ליעקב שעיה , על ההגהה המוקפדת . לשאול פינקרפלד , ידידי , על העזרה בעריכת הספר במחשב - עזרה שאפשרה לי להתמקד במלאכת הכתיבה , בשחררה אותי לגמרי מהעניינים הטכניים . תודה מיוחדת לפרופ ' זיוה בן פורת שהייתה הרבה יותר מקוראת של הספר - היא נעשתה לשותפה פעילה בכתיבתו , בהאירה נקודות שלא היו באות לידי ביטוי בלעדיה . תודה מיוחדת להוצאת מופ " ת על עזרתה הרבה בכתיבת הספר . שנית , תודה לכל מי שהיו , במהלך שלושים שנות ההוראה שלי בסמינר , הפרטנרים העיקריים לעיצוב דרכי הדיאלוגית - אלפי הסטודנטים שלמדו בשיעורים שלי , ובמקביל , תודה לעמיתי המרצים בסמינר הקיבוצים , שהדו - שיח המתמשך איתם סייע לי אף הוא בגיבוש משנתי החינוכית . תודה מיוחדת לשותפי לדרך הדיאלוגית , שליוו אותי בתהליך כתיבת הספר : יורם קנצלר ידיד - נפשי ודר ' חנוך בן פזי , שהסכים ללוות אותי ליווי " צמוד " בקריאת כל פרקי הספר בזמן כתיבתם . תודה ליוסי משען , האחראי על השכפול בסמינר , שהיה הרבה יותר ממסייע " טכני " - הדיאלוג עמו תרם תרומה של ממש להבהרת מחשבותי לעצמי . לבסוף , תודה לחווה שפיר ז " ל , שליוותה אותי במשך עשרות שנים של ידידות והדו - שיח עמה סיפק זווית ביקורתית ומרעננת , שסייעה לי להבין את עצמי ואת מחשבותי טוב יותר . ברצוני להקדיש את הספר לבית שגדלתי בו , לזכר הורי , נעמי ומשה גורן ז " ל . במשך שנים רבות ראיתי את הדרך הדיאלוגית שלי כמרידה בבית , ואולם , היום ברור לי שהדרך הדיאלוגית שהספר מבטא לא יכלה לצמוח ללא הדו - שיח המורכב עם הדרך האתית של הורי , זו ששמה במרכז את האנושי . ה " תוספת" היחידה שלי הייתה למקד את האנושי בדרך הדיאלוגית , כדי למנוע תפיסה המצמצמת את האנושי לממד ה " כללי " האידאולוגי , ומסלפת אותו .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help