sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא על סוגיית ייחודה של תנועת הנוער להערכתי , אין מקרם להנחה בדבר קריטריונים אחידים לתפיסת התפתחותם הספונטאנית של ארגוני הנוער בקרב עמים שונים , בקרב ארצות שלנלת לאפילל בקרב הקיבועים היהודיים השונים , הניסיון להקבלת מודל אחר של התפתחות הוא ניסיון עקר , סיזיפי ונטול תכלית , וכתחום עיסוק עיוני הוא פונקציה של אידיאולוגיות כוליות - הנוטות לראיית עולם מוניסטית , ניבלטורית . האחרונה זכתה לתהודה אינטלקטואלית באירופה של סוף המאה התשע - עשרה ומחציתה הראשונה של המאה העשרים , והתייסרה על ' השקפות עולם ' שלמות והרמטיות מן הבחינה הפילוסופית . על שתילת הקונספציה הזאת בתנועת ' השומר הצעיר ' בשנות השלושים - ברכיב תשתית של הרטרוספקציה ההיסטורית העצמית שלו . השפיעה סגידתם של מקצת הוגי דיעות בתוכה לתפיסות כוליות . הללו חיפשו להקצות לתנועת הנוער מיקום שיהא לגיטימי וחיובי במחיצת הקונספציה של החברה המעמדית ושל מלחמת המעמדות וממילא פרמטרים שהפיקו אותם מתפיסת העולם המרקסיסטית , דהיינו , תמונה של תהליך אובייקטיבי של דינמיקת נעורים ספציפית , סוציאלית ובכפוף פסיכולוגית , ההופכת את העלומים לנושאי ב ^ לרה חברתית עצמאית ויציבה ואת ^ רגון הנוער לגורם מתקדם בעל יומרות פוליטיות לגיטימיות לכיבוש עצמה ושליטה . כרוכה הייתה בזה גם הנטייה לגשש אחר סינתזה בין ההשקפה המרקסיסטית לבין ההיפותיזות הפרוידיאניות , אשר הניחו בתשתיתן פנומנולוגיה פסיכו - סוציאלית אחידה בתהליך האבולוציה הנפשית של הנוער . בסינתזה מעין זו היה נכלל ממילא אישור להתפתחות מקבילה , פחות או יותר , של הדפוסים הארגוניים , מכאן אימוץ מודלים אחידים והנטייה ? לחשוף מסלולי התפתחות חופפים . אליבא דגישתי , כפי שגיבשחיה במהלך המחקר שייפרש להלן , תנועת הנוער הספונטאנית המובהקת , זו הגרמנית , מיסוד היוואנדרפוגל ' ( ציפור נור ) , הייתה תופעה ייחודית ורגיונאלית , מוגבלת למרווח שליטתה של התרבות הגרמנית . וגם באן היא לא פרחה בעת ובעונה אחת ובאותה מידת

הספריה הציונית, ההוצאה לאור של ההסתדרות הציונית העולמית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help