sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

עבודה לשבוע או לכמה שבועות } ושאיפה למקצועות של עבודת כפיים - רעיונות שהתנועה הטיפה להם . איפיון אחר של הקן היה " ההתחיות '' ( בפולנית בגיל צעיר יותר * ובמסגרת החינוך הרעיוני - השתלמותי ( בגיל מברגרא למעשה היתה זו התלכדות של חברי הקן , והדבק החברתי שנוצר בקבוצה ובגדוד , שגרם להתלכדות חברתית , למין שותפות חברית הדוקה , היא היתה חזקה מאוד בקבוצה , היא המשיכה להתקיים , בעוצמה פחותה , בין כל חברי הגדוד , והיא היתה קיימת ברמה אחרת מעבר למסגרת הגדוד היחיד , בץ שכבות הגיל השונות . מעבר למסגרת הגדוד פעלה כבר היירארכיה של שכבות בוגרות או צעירות יותר , של מדריכים ומודרכים , אבל על רקע של חכירות , אומנם כללית יותר , באותו הקן . ברמות שונות נשמרו יחסי הבירות אלה במשך שנים רבות , ועדות לכך קיום קשרים והתכנסויות של " יוצאי גדודים שונים " , כאן בארץ . על תשתית זו של קשר הברתי הדוק בין החברים , קיים הקן את עצמו , על יחידותיו החינוכיות הקטנות והגדולות , משני רעיונות מרכזיים הלאומי והחברתי . כבר מראשית קיומו " דיבר " הקן על העלייה ועל היתד השומרי , ראחר כך על מושבה שומרית בארץ . העלייה ארצה היתה מובנת מאליה ללא כל החלטה פורמאלית ולכן כבר ב - 1920 שלוש או ארבע שנים מיום היווסדו של הקן התחילה עליית חבריו ארצה . במחצית השנייה של שבות ה - 20 נתקבלה בתנועה ההחלטה על חובת ההגשמה בארץ ובקיבוץ , ואחר כך נוספה ההחלטה שבוגר שאיבנו יוצא להכשרה , כשלב מוקדם לקראת ההגשמה הזאת , אין מקומו בקן , הציונות והסוציאליזם היו כרוכים בקן קאליש זה מה כמו בשאר קני התנועה . " מרד הבן '' אצל הרוב המכריע של חברי הקן היה מרד נגד אורח החיים הגלותי , הדתי - מסורתי או המתבולל של ההורים , ולא גרם לקרע אישי בינם לבין ההורים . הרוב הגדול של ההורים ראה בקן השומרי מקום בילוי מתאים לברער הגדל והולך . הם העדיפו שהילד שלהם יצמצם את ביקוריו בקן , גם מתוך חשש להשפעה רעה של החבירות בקן על לימודיו בבית הספר , אבל השלימו עם היות בנם או ביתם בהשומר הצעיר . חלק די גדול של ההורים , בעיקר הציונים שבהם , אף אהד את התנועה . רק במקרים קיצוניים , והיו גם

מעין, שמואל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help