sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

המקומי ) על המכשיר לדעת את מקומו של המשתמש . דבר זה נעשה בדרכים שונות , כמו טריאנגולציה ממגדלי סלולר או שימוש בשבב ג ' י – פי – אס הנמצא בתוך המכשיר . אלא שלמידע בדבר מקומו המדויק של משתמש בזמן נתון אין ערך גבוה כשלעצמו . שילוב של מידע היפר – פרטי עם מקום מאפשר להפוך אפליקציה מבוססת מקום לבעלת ערך למשתמשים ולשפר את חוויית השימוש . סוגים כאלה של מידע הם למשל התנהגות ומיקום בעבר ( מהם החיפושים האחרונים ב foursquare מן האזור ? היכן חנה הרכב לאחרונה ? כמה " ציוצים" הגיעו מן האזור ?) , העדפות בקניות , מצב כרטיס האשראי והתנועות האחרונות בו . ככל שהפעילות ברשת אישית יותר וככל ששימושי הרשת נעים לכיוון שימושי אינטרנט אישיים ( , “( Me Centered Web " כן נוספים צדדים שלישיים המבקשים להרוויח כסף באמצעות שימוש בכלים החינמיים שסופקו לנו כדי לתקשר ולחלוק מידע . חברות כמו Klout ו – PeerIndex מבקשות להוציא מן המערך המסובך של כלל הרשת החברתית מספרים פשוטים שיוצמדו לכל אחד מאתנו , אם נרצה בכך ואם לאו . המצב שבו לכל אדם יש " מספר " — מעין גורם השפעה ( impact factor ) המבטא את מידת ההשפעה שיש לו — איננו מצב בדיוני . הקושי במצב זה הוא שהמספר יקבע אם נקבל עבודה , שדרוג בחדר המלון , דוגמית של מבצע בסופרמרקט , הלוואה או כל דבר אחר . גם אם ערכים של " פרטיות החלטתית " — במובן של החירות להחליט בעניינים שבצנעת הפרט , כגון נטייה מינית או הזכות לבצע הפלה , ובמובן של פרטיות מקומית ( כלומר , הפעלת השליטה במרחב פרטי פיזי כמו בית או חצר ) — נראים מוגנים ומוסכמים יחסית , כאשר מדובר בפרטיות המידע — העניינים נעשים מסובכים יותר . זאת ועוד : טכנולוגיות של כריית מידע מציבות סימן שאלה על עצם ההבחנה בין פרטי לציבורי . מצד אחד — מיזמים ואפליקציות פרטיים ניזונים ממידע ציבורי ומתוצרים של איסוף מידע על ידי השלטון , ומצד אחר — רשויות ציבוריות משתמשות במידע שנכרה על ידי חברות פרטיות ( למשל במעקב אחר http : // scholarlykitchen . sspnet . org / 2010 / 10 / 26 / rethinking - our - architecture - the - 6 power - of - me - vs - the - arrogance - of - we

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help