sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ו . גיבוש נוהל ברור להגשת בקשות שלא להתיר סיקור ראוי לקבוע נוהל ברור להגשת בקשות למניעת סיקור אודיו ויזואלי בדומה לנהלים שגיבשו מדינות אחרות . במסגרת הנוהל ראוי לקבוע פרק זמן סביר להגשת בקשות כאמור , את ההיבטים העיקריים שאליהם יתבקשו גופי התקשורת והצדדים להליך להתייחס בבקשה , את הגורם המכריע בבקשה ( שופט או רשם ) , את המנגנון המתאים לערעור על ההחלטה להתיר או לא להתיר סיקור ואת הפרוצדורה לעשות כן . ראוי שכך ייעשה גם אם יוחלט שלא להתיר סיקור תקשורתי גורף של כל הליכי בית המשפט אלא רק בכפוף להגשת בקשות מתאימות . ז . בחינת הפיילוט על ידי ועדה מקצועית והפקת לקחים ככל הידוע לי , לא התקבלה החלטה מפורשת ומסודרת באשר לגוף שיהא אמון על בחינת הפיילוט ובאשר לאמות המידה להערכת הצלחתו . מדינות רבות בעולם מינו גופים בתוך המערכת השיפוטית לבחון את פעילות הפיילוט במגוון שיטות , בהן סקרי דעת קהל ושאלונים שחולקו הן לשופטים והן לעורכי הדין שהשתתפו בניסוי . כדי להפיק את המרב מהפיילוט , וכדי שאפשר יהיה לבחון את המשך הפעלתו ואת היקפה באופן מושכל , יש לקבוע את הגורם שיהא אמון על הערכת הפיילוט ואת הכלים שבהם ראוי שישתמש . המלצתי היא שיוקם צוות להערכת השפעותיו של הפיילוט . צוות זה יכלול את מנכ " ל משרד המשפטים , שופט בית המשפט העליון , חוקר מתחום מדעי החברה הבקיא במתודות להערכת מדיניות ונציג מטעם גופי התקשורת .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help