sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

במכללות להכשרת מורים . בהצגת הסיפור נשמעים קולות המורים בניסיון למקד את רכיבי הקול למהות שתסייע בהבנת הגורם שהניע אותם להתפתחות מקצועית . מצאנו וחידדנו מהו המנוע , המודע או הלא - מודע , הדוחף ומניע את המורה מ״כאן לשם״ ומאפשר לו לחשוב גם על ה״לאן״ . מנוע זה , שמניע את גלגלי ההתפתחות המקצועית , הפך לגורם הממיין והמבחין בין הסיפורים , ובעקבותיו הם אורגנו בשלושה מעגלים : ( א ) מעגל האני - מניע שקשור באני המספר ; ( ב ) מעגל האחר - מניע שקשור בסוכן שינוי משמעותי ; ו ( ג ) מעגל המערכת - מניע שקשור במערכת הסובבת את הפרט . בסך הכול מוצגים בספר תשעה סיפורים , שמהם אפשר ללמוד על החשיבות שהמורים מייחסים הן למוטיבציה הפנימית להתקדם ולהתפתח הן למוטיבציה החיצונית , שבאה בדמות שינויים ואילוצים מערכתיים או שותפים לדרך שנעשים שחקני משנה המכוונים את המורה בתהליך ההתפתחות המקצועי . בשער השלישי יוצגו סיפורי ההתפתחות המקצועית ממעוף הציפור וכן יוצג מודל רב - ממדי לתיאור ההתפתחות המקצועית של מורים . המודל מראה את יחסי הגומלין בין המעגלים ומאפשר נקודת מבט נוספת , מערכתית , על כלל הסיפורים והשוואה ביניהם . בשער זה יוצג גם התהליך שעברנו אנחנו , תהליך שאפשר מבט על ההתפתחות המקצועית שלנו כמרצות - חוקרות ובעלות עניין בתחום הנחקר . בשער זה יובאו גם המלצות ומשמעויות לקובעי מדיניות , למורי מורים , למנהלים ולמורים . ייחודו של הספר בהצבעה על המניעים המביאים את המורה לידי התפתחות מקצועית , בהבחנה בין סוגיהם ובה בעת בשזירתם ובשילובם במודל רב - ממדי שמציג תמונה כוללת ומורכבת של המניעים . תמונה זו יש בידה לסייע למורים עצמם , לאנשי חינוך ולקובעי המדיניות בתחום .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help