sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתח דבר דן ענבר בשפה העברית השורש יד " ע מהווה בסיס לסדרה ארוכה של מילים ומושגים כמו מידע , ידיעה , ידע , דעה , דעת , מודעה , מודעות , תודעה , מדען , ידען ואף דעתן . אנחנו רוצים שלאדם תהיה דעה המבוססת על ידיעה ונשענת על מידע . אנחנו רוצים שלאדם תהיה מודעות לאי - הידיעה שלו או למחסור במידע . אנחנו רוצים שהאדם יהיה בעל ידע , אך שיבין שמידע כשהוא לעצמו אינו מספיק לעיצובה של דעה , לבנייתה של דעת ולגיבושה של תודעה . בד - בבד אנחנו צריכים להתגבר על הקלות הבלתי נסבלת של הבעת דעה ללא מידע וידע ולהתגבר על האשליה שדי לנו בהרבה מידע לשם עיצובה של דעה ולגיבושה של תודעה . השילוב בין כל המושגים והמעבר ממידע לידיעה ודעה מותנה , בין היתר , במיזוג המשמעויות הנגזרות מהשורשים יד " ע ובי " ן . כלומר , השילוב שבין מידע להבנה , בין ידע לתובנה , בין דעת לבינה , בין מודעות לתבונה ובין תודעה להבניה , למעשה הוא הדנ " א של החינוך . לספר שלפנינו מבנה בלתי שגרתי . הספר ערוך כפי שספר העוסק בחינוך ראוי שיהיה . הוא ערוך כדיאלוג בין הוגים וחוקרי חינוך לבין עמיתים המגיבים על הדברים . הספר כולל חמישה פרקי הגות אשר כל אחד מהם זוכה לשתי תגובות . בספר מועלות תזות בסיסיות העוסקות בשאלת הידע וההבנה . הן מעוררות מחשבה וזוכות להתייחסות רצינית , נרחבת , לעתים ביקורתית . באופן זה הספר מזמין את קוראיו למחשבה , להעמקה ולהרחבת הדיון . הנושאים הנדונים בחמשת פרקי הספר הם : החינוך למשמעות במאה ה - ; 21 מידע , ידע וכישורי חשיבה ; פליאה , דמיון וחשיבה . שני הפרקים האחרונים עוסקים במחשבתם של הפילוסופים דלז וגואטרי ומישל סר , ומתוך שהם מובילים את הקוראים בנבכי משנתם המורכבת , הם בוחנים את ההשלכות של הגותם על החינוך . לכאורה , כל אחד מחמשת הפרקים עומד לעצמו , אך עם זאת יש בהם נקודות השקה והם משלימים זה את זה באופן מרתק . ניתן להבחין שהפרקים אינם לקט מקרי של נושאים , אלא פרי של דיון משותף והתייחסות הדדית .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help