sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא שלמה בק רקע לפני כארבע שנים הוקמה במסגרת תחום החינוך במכון ון ליר קבוצת מחקר לבירור הסוגיה מידע , ידע , ודעת : מעמד הדעת וארגון הידע . מפגשי הקבוצה , שעמדתי בראשה , נמשכו למעלה משנה , וקובץ המאמרים הנוכחי מהווה המשך לדיונים שקיימה . הוא משמש במה לשטוח את רעיונות חבריה ולהזמין אתכם הקוראים להצטרף למסע שערכו חבריה לבירור הסוגיה והשלכותיה על החינוך , על ההוראה ועל הלמידה במערכת החינוך . דיוני הקבוצה התמקדו בשאלה כיצד על מערכת החינוך להתמודד עם מהפכת טכנולוגיית המידע , ששינתה את פני העולם . כמות המידע הולכת וגדלה באופן מעריכי , והוא הופך לנגיש יותר ויותר . אך אין מדובר בשינוי שהוא טכני בלבד . שלא ככלכלת העבר , אנו חיים בעולם שבו מצויים , יחסית לאוכלוסייה , יותר עובדי מידע ( המשתמשים לצורך עבודתם במערכות מחשוב ) מעובדי חקלאות ותעשייה גם יחד . למהפכת טכנולוגיית המידע פן נוסף , שאינו מדיד , והוא נראה פחות לעין . כל שינוי טכנולוגי מהפכני מביא בעקבותיו לשינוי משמעותי בתפיסת הידע . כך קרה בעבר הרחוק , כשהידע האנושי עבר מידע דבור , שנשמר בראשו של האדם וסופר מאדם לחברו , לידע שנחרת על גבי חרסים או נכתב על גבי פפירוסים ומגילות . במאה ה - 15 הוא השתנה מידע שנמצא בכתבי יד הנגישים למתי מעט , לידע מודפס המצוי בספרים ובכתבי עת ונגיש בהרבה . בזמננו חל שינוי דרמטי נוסף , שכן הידע מאוחסן באופן דיגיטלי במחשבים ובמרשתת ( אינטרנט ) . לכל אחת ממהפכות אלה הייתה השפעה ניכרת על הגדרת הידע , על צורת ארגונו ועל דרך הוראתו ( . ( Serres , 2012 המושגים מידע , ידע , ודעת זכו לפירושים רבים ומנוגדים . הספר הנוכחי אינו מציע בירור אפיסטמולוגי אחיד של המושגים , וכל אחד ממאמריו יוצק לתוכם משמעות משלו ומגדיר אחרת את המאפיין כל אחד מהם . כנקודת התחלה 1 כך , למשל , קנדי ( , 2007 עמ ' 28 ) מגדירה , בעקבות הטקסונומיה של בלום , את המונח ‘ ידע ' : " כיכולת להיזכר או לזכור עובדות מבלי להבינן בהכרח " . לעומתה , יועד ( , 2009 עמ ' 7 ) גורסת , כי " ידע מורכב ממושגים הקשורים זה בזה " .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help