sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

פרופ ' מלכה גורודצקי היא פרופ ' אמריטה מהמחלקה לחינוך ולכימיה אוניברסיטת בן - גוריון בנגב . חייה באקדמיה הם תהליך נוודות מתמשך מהלימודים הפורמליים של כימיה עד התובנות בהווה הבאות לידי ביטוי במאמר בספר זה . בתהליכי הנוודות שלה הצליחה להאיר את מהותן של תפיסות נאיביות של מושגים מדעיים , לתהות על הייחודיות של תהליכי למידה ויצירתיות של לומדים מחוננים , לקדם תהליכי למידה והוראה בבתי ספר ( בתי ספר ניסויים ) ולפתח מרחבי למידה נוודיים – מרחבי ספר חינוכי . בחשיבה על אפשרויות קיום חדשות במערכת החינוך היא מתבססת על תפיסתם של דלז וגואטרי המציעה מטפיזיקה המאפשרת חשיבה ביחס להצמחת מערכות חינוך דינמיות ומתחדשות . ד״ר אמנון גלסנר אחראי ללימודי חינוך ולתחום החינוך הבלתי פורמלי , מרצה בכיר בלימודי תואר שני ומדריך פדגוגי בהסבת אקדמאים ( שח״ף ) במכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי בבאר שבע . מלמד , חוקר ומפרסם בתחומים : חשיבה ביקורתית ( טיעונית ) וחשיבה יצירתית בלמידה והוראה , למידה מבוססת פרויקטים , שילוב חינוך בלתי פורמלי בחינוך הפורמלי , למידה משמעותית , ניהול שיח לימודי דיאלוגי ושילוב התקשוב בלמידה . בשנת 2012 יצא לאור ספר בעריכתו בהוצאת מכון מופ״ת : ראש החץ והיד החמה ( זה לא סיפור אינדיאני ) : סיפורים על תקשוב והכשרת מורים . פרופ׳ עמוס הופמן הוא פרופסור להיסטוריה במכללה האקדמית בית ברל . תחום התמחותו הוא היסטוריה תרבותית ופוליטית של אירופה בעת החדשה המוקדמת , ובמיוחד בתקופת הנאורות , מתוך ניסיון לפענח את הקשרים בין אידאולוגיה לבין תרבות פוליטית . ספרו המקיף בנושא הזה הוא מהפכה של הרוח : נאורות ומהפכה בצרפת של המאה ה - 18 ( רסלינג , . ( 2012 כמו כן פרסם מאמרים שונים הן בתחום זה הן בתחום חינוך והכשרת מורים . פרופ׳ יורם הרפז הוא מרצה במכללה האקדמית בית ברל . בשמונה השנים האחרונות ערך את כתב העת הד החינוך . ספרו הראשון חכה , פיתיון ודגים : גישות לחינוך החשיבה ( , 2005 מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה ) מציע מפה מושגית להתמצאות בתחום הוראת החשיבה . ספרו השני , המודל השלישי : הוראה ולמידה בקהילת חשיבה ( , 2008 ספרית פועלים ) מציג מודל ל״בית ספר חושב״ המבוסס על “ קהילת חשיבה״ . ספרו השלישי תמונות מחיי בית הספר ( מכון מופ״ת וספרית פועלים , 2015 ) נכתב עם עידן ירון ומתאר חיים של בית ספר תיכון “ ממוצע״ בישראל . בימים אלה הוא כותב עם נועם פינהולץ ספר על

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help