sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

במהלך הדיונים בספר עולות גם תובנות הרלוונטיות לחקר השיח בכללותו . למשל , המחברת מדגישה את חשיבות ההקשר להבנת השיח - הן ההקשר הלשוני הישיר , הן הסיטואציה המקומית שהשיח מתרחש בה והן היבטים חברתיים ותרבותיים שאף הם עשויים להשפיע על הבנת המבעים בהקשרם . מבחינה מתודולוגית מקדמת המחברת את הגישה שלפיה נקודת המוצא של הניתוח היא השיח עצמו ומה שעולה ממנו , ולא התיאוריה . החוקר אינו צריך לבוא אל הניתוח עם תיאוריה מחייבת ועם רשימה מוכנה של אמצעים לשוניים שאותם הוא מבקש לאתר , אלא להיות קשוב לטקסט ולפרטיו הקטנים ביותר . העבודה עם טקסטים של אנשים במצבי מצוקה חריפים או עם בעיות נפשיות מסוגים שונים מעוררת טענה תיאורטית חשובה נוספת . היא מעלה את הצורך להתייחס לשאלת ה " לכידות " בשיח לא במונחים דיכוטומיים של קיומה או היעדרה של לכידות , אלא במונחים של רצף . הכרה בקיומה של לכידות חלקית בשיח מאפשרת לאתר את מקטעי השיח שבהם מתקיימת לכידות ולהגביר באמצעותם את ההבנה ואת יעילות התקשורת עם בן השיח . כוונותיה של המחברת לכתוב ספר שהוא גם מעין " מדריך לחוקר " מתפרשות גם מתוך מילון המונחים היעיל והמפורט המופיע בסופו , ושאליו היא מפנה לאורך הספר . כך ישמש הספר הזה לא רק צוהר למחקר המשלב שפה פיגורטיבית בניתוח השיח , אלא כלי עבודה ממשי לחוקרי שיח באשר הם . פרופ ' זהר לבנת אוניברסיטת בר אילן

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help