sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

בספר זה , כך שרבות מהתובנות המופיעות בהם צמחו אגב העיסוק המתמשך בו , והמתודולוגיה האיכותנית שהנחתה את עבודת המחקר פרוסה בהם . זאת ועוד , ברוב פרקי הספר הקוראים מופנים לעבודות הדוקטור והמוסמך שבהם נבחנה והוצגה לעומק הסוגיה המופיעה בפרק . עבודות אלו , ככל עבודות מחקר לתארים אקדמיים , חשופות לציבור וכוללות כמובן לא רק פירוט של תמונת המחקר , אלא גם תיאור מפורט של המהלך המתודולוגי . במחקר איכותני - קונסטרוקטיביסטי הכותב אינו מחביא את עצמו . להפך , בהנחה כי כל תופעה יכולה להיבחן מפרספקטיבות שונות , חשוב שנקודת הראות של החוקר - כותב תהיה חשופה לקוראים , בין היתר כדי לאפשר הבחנה בין נקודת הראות של החוקר לאלה של הנחקרים . כחלק מעמדה זו אני מחויב בגילוי נאות . בשנים , 2002 – 2000 השנתיים הראשונות של תכנית רביבים , הייתי אחראי בה לרכיבים החינוכיים . לאחר מכן עברתי לנהל את המחלקה להכשרת מורים באוניברסיטה העברית והתנתקתי מהתכנית לחלוטין . ייתכן שחוקרים כמותיים - פוזיטיביסטים היו רואים בנתון זה חיסרון , אבל המחקר האיכותני בגישה הקונסטרוקטיביסטית מצפה מהחוקרים שיהיו מעורבים בתופעה ובתרבות שהם חוקרים , ורואה בכך יתרון , אף שעל החוקר להיות מסוגל להסתכל על התופעות מנקודות מבט מרוחקות . אני מאמין כי עמדתי בחובה להיות בה בעת מקורב לתכנית ומרוחק ממנה , ולכל אורך המחקר בחנתי את עצמי באמות מידה אלו . את הנתונים במחקר לא אספתי אני , אלא קבוצה גדולה של סטודנטים - חוקרים לתואר שני ושלישי , שהניבה 17 עבודות דוקטור ומוסמך , כולן בהנחייתי ובהדרכתי ( באחדות מהעבודות היו שותפים גם מרצים - חוקרים נוספים ) . החוקרים בחנו בכמה תקופות זמן זוויות שונות של התכנית ושל התופעות הנחקרות , תהליך שהוסיף לאיכות המחקר . העדות המשכנעת ביותר לעמדה המתקרבת והמתרחקת שנקטתי כחוקר ראשי במחקר זה היא אולי העובדה שלא נמנעתי מלהציג את דברי המשתתפים גם בסוגיות שהייתי אחראי להן , וגם כשהתמונה שהציגו לא הייתה מחמיאה כלל ( בלשון המעטה ) . כאלה הן למשל עמדותיהם כלפי לימודי החינוך העיוניים והסדנאות הפדגוגיות , שבתוקף תפקידי הייתי אחראי להם בשנתיים הראשונות של התכנית . ואולי העדות החשובה ביותר לעמדה המחקרית שגזרתי על עצמי 5 מדובר בארבעה ספרים , שניים בעברית ושניים באנגלית , ראו : שקדי , ; 2014 , 2003 . Shkedi , 2005 , 2014 פרטים נוספים מופיעים באתר . www . narralizer . co . il 6 למעשה התבצעו 20 עבודות מחקר , אלא ששלוש מהן לא הגיעו לכלל הבשלה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help