sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

תודה לד״ר יהודית שטיימן , ראש ההוצאה לאור , לד״ר אריאלה גדרון , שעברה על כתב היד והעירה את הערותיה החשובות ; תודה לקרן גליקליך , עורכת הלשון ולמאיה זמר - סמבול , העורכת הגרפית . כולן השקיעו מאמץ להוציא לאור ספר ראוי . הספר נפתח בפרק שעוסק במניעיהם של המשתתפים להצטרף לתכנית ולאחריו חמישה שערים . השער הראשון , “ תכנית רביבים : הוגיה , מתכנניה ומוריה״ , מציג את תפיסותיהם של האחראים לקיום התכנית ; השער השני , “ מורה בא לעולם - איך ומתי ? ״ , עוסק בתפיסות ובהכוונות שהמשתתפים נכנסו עמן לתכנית ; השער השלישי , “ הקפיצה למים הקרים״ , מתאר את הידע ואת התפיסות של משתתפי התכנית עם כניסתם להתמחות בהוראה כסטודנטים - מורים ; השער הרביעי , “ הערכת תהליך ההכשרה״ , מציג את הערכת הסטודנטים - מורים את רכיביה של התכנית ; השער החמישי והאחרון , “ לקראת הכשרת המורים הראויה״ , מציג תמונת מצב של הסטודנטים - מורים על סף השנה העשירית לכניסתם לתכנית ואת מידת נכונותם להתמיד בהוראה , וכן מתווה חלופי להכשרת מורים שמשתמע מסיפוריהם של משתתפי המחקר ומהמשמעות העולה מנתוניו . ב״סוף דבר״ מוצגים נתונים שמתייחסים לתקופה של אחרי המחקר וכן למחזורי ההמשך של רביבים . לא נותר לי אלא לקוות כי קוראי הספר ימצאו אותו לא רק מעניין , אלא גם מקדם את הבנתה של תופעת הכשרת המורים ותורם לשיפורה ולביסוסה . אשר שקדי האוניברסיטה העברית בירושלים , המרכז לחינוך יהודי על שם מלטון

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help