sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בהכשרת המורים : חיזוק תפקידן של האוניברסיטאות והמכללות לעומת חיזוק תפקידם של בתי הספר . הגישה האחת גורסת שהכשרת מורים אינה יכולה להתרחש ללא הממד המחקרי והלימוד האקדמי , ואילו הגישה האחרת מבוססת על פרקטיקות יומיומיות ותומכת בהמשך המעורבות הממשלתית בתהליכי הרגולציה בהוראה . המתח בין האקדמיה לבין גורמי ממשל יוצר זעזועים בתחום הכשרת המורים ) , ( Zgaga , 2013 ואלה מתוארים בחלק מפרקי הספר . במדינות אשר מתקיים בהן שיתוף פעולה בין בתי ספר לבין מוסדות להכשרת מורים , שיתוף פעולה המתבטא למשל בכך שבתכניות ההכשרה מלמדים לא רק מרצים מהמוסד המכשיר אלא גם מורים מבתי הספר , שביעות הרצון מתהליך ההכשרה רבה יותר ) . ( Aubusson & Schuck , 2013 בבריטניה , בארצות הברית , באוסטרליה ובמדינות נוספות רווחת בשנים האחרונות התפיסה שבדומה לפרופסיות דוגמת רפואה או עבודה סוציאלית , יש להכשיר סטודנטים להוראה ולטפח מורים באמצעות גישות הכשרה קליניות . גישות אלו מדגישות את קיומה שלזיקהביןהתאוריהלפרקטיקה , ובהתאםלכךחסידיהןדוגליםבלמידהמודרכת – אישית וקבוצתית – בהנחיית אנשי מקצוע הן מהמוסד המכשיר להוראה , הן מבתי הספר ) Burn & Mutton , 2013 ; Conroy , Hulme , & Menter , 2013 ; . ( Grossman , 2010 ; McLean Davies et al ,. 2013 נוסף על הצורך להכשיר מורים המגלים מומחיות בתחומי דעת ובאסטרטגיות לניהול כיתה , בעת האחרונה גוברת הקריאה לטפח מורים המגלים מודעות חברתית ומחויבים לערכים דמוקרטיים , לצדק חברתי ולמתן הזדמנות חינוכית ראויה לכול . קריאה זו נשמעת יותר ויותר בבירור בשל הקיטוב החברתי הגובר בחברה המערבית ; חברה המתמודדת עם הגירה מסיבית לתחומיה , שמקורה בהתעצמות תהליכי גלובליזציה ) סמואלס - פרץ , . ( 2013 קנדה , המחויבות לחינוך ציבורי ולרווחה סוציאלית , כוללת בתכנית ההכשרה להוראה שלה תכנים שעניינם מנהיגות , רב - תרבותיות , סובלנות גזעית וחינוך לאזרחות ; תהליך דומה מתחולל גם באוסטרליה . בתחומי האיחוד האירופי נדונה שוב ושוב יכולתם של המורים להתמודד ביעילות עם דילמות של הוראה בסביבות חינוכיות רב - תרבותיות , מכלילות וסובלניות , לשתף פעולה עם גורמים בקהילה ובחברה כדי לסייע לרווחת הילדים ולגלות אוריינות בנושאים הנדרשים בעולם של היום ושל מחר ) . ( Aubusson & Schuck , 2013 אחת הדרישות מהתכניות להכשרת מורים היא לטפח מורים אשר יכירו במרכזיותם של דרכי התקשורת וקבלת המידע בחברה האנושית של ימינו . על מורים אלה לא רק להעריך ולשפוט מקורות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help