sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מידע , אלא גם להיות מסוגלים להקנות את המיומנות הזו לתלמידיהם ) סמואלס - פרץ , . ( 2013 המכללות לחינוך בארץ נמצאות בעין הסערה של הדיון הציבורי המתוקשר באיכות המורים , בהישגיה של מערכת החינוך ובכישלונותיה . בראשית שנות השמונים של המאה הקודמת פרסמה המועצה להשכלה גבוהה ) מל " ג ) ״דגם מנחה״ ללימודי תואר ראשון בחינוך ) B . Ed . ) במכללות לחינוך . עם הזמן חלו תמורות בתפיסת ההוראה , ובשנת 2006 נערכה רפורמה נוספת בהכשרת המורים . רפורמה זו נבעה מאי - נחת מתכניות ההכשרה במוסדות האקדמיים למיניהם ומצמיחתן של תפיסות חדשות אשר למהותו של מקצוע ההוראה . אף שבמכללות לחינוך חל במשך עשור תהליך ארוך של אקדמיזציה , משרד החינוך המשיך להיות הגוף אשר מפקח עליהן ומתקצב אותן ) לעומת זאת הגוף המפקח על האוניברסיטאות הוא מל " ג , והגוף המתקצב אותן הוא ות " ת ) . ב - 2005 המליצה ועדת דוברת על רפורמה מקפת בהכשרת מורים בישראל : צמצום מספר המכללות לחינוך , פיקוח של המל " ג על תכניות ההכשרה ותקצוב של הוועדה לתכנון ולתקצוב ) ות " ת ) , ביטול התואר B . Ed . והענקת התארים B . A . ו - . B . Sc לבוגרי תכניות ההכשרה להוראה ) דרור , . ( 2008 עשר שנים לאחר פרסום המלצותיה של ועדת דוברת משרד החינוך ממשיך לפקח על כל המכללות לחינוך כמעט , וזאת אף שאלו מתפתחות מבחינה אקדמית ומעניקות לבוגרי תכניות ההכשרה גם תואר שני בחינוך ) M . Ed . ) ותואר " מוסמך בהוראה " ) . ( M . Teach בשנה האחרונה נעשו צעדים ראשונים להעברת האחריות לתקצוב המכללות לחינוך אל הוות " ת : בתחילת 2015 נחתם הסכם ל " העברתן " המידית של שתי מכללות לחינוך , ובשבע השנים הבאות ) מאז יום חתימת ההסכם ) אמורות " לעבור " כל שאר המכללות לחינוך . אף שצעדים אלה אינם משפיעים מידית על כל המכללות לחינוך , יש להם השלכות ארגוניות , פדגוגיות ואידאולוגיות . מהדברים שלעיל עולה כי במשך לא מעט שנים המכללות לחינוך נמצאות במצב " לא - נורמלי " . את התקציב לפעילותן מקצה משרד החינוך , גוף האמון על דרכי תקצוב , פיקוח וליווי של בתי ספר וגני ילדים , אך את הפיקוח על תכניות הלימודים ואישורן מבצעת המל " ג . תנאי העבודה של המרצים במכללות מבוססים על הסכמי עבודה עם ארגוני המורים , אך הקידום האקדמי שלהם הוא בהתאם לאמות המידה המקובלות בתחום ההשכלה הגבוהה . הספר מנסה לברר אם וכיצד משפיע מצב היברידי זה על נכונותן ומוכנותן של המכללות להטמיע חדשנות פדגוגית בתכניות ההכשרה או להשפיע על פיתוחה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help