sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

סביבו . יש אף הטוענים כי הפדגוגיה בהשכלה הגבוהה מתקיימת בזיקה לסביבה . זיקה זו מתבטאת בקשר בין תחומי דעת , בפיתוח ומחקר , בתכנית למידה גמישה , ביזמות ומעורבות של האקדמיה בקהילה ובמגמות של אינטרנציונליזציה במוסדות להכשרה גבוהה ) . ( Kettunen , 2011 יחסי גומלין מעניינים בין האקדמיה לסביבתה מתוארים בשער הרביעי בספר , שער שפרקיו בוחנים את החדשנות הפדגוגית בתכניות הכשרה למקצועות אחרים הנלמדים באקדמיה ) סיעוד , משפטים , עבודה סוציאלית , רפואה ) . חדשנות פדגוגית ומתחים בהכשרת מורים חדשנות בהכשרת מורים היא חוליה מקשרת בין חדשנות במוסדות להשכלה גבוהה לבין חדשנות בהוראה ובלמידה בבתי ספר , שכן הכשרת מורים נעשית במוסדות להשכלה גבוהה ומיועדת להכשיר אנשי מקצוע למערכת החינוך . השיח על אודות הכשרת מורים בישראל , כמו גם ברבות מהמדינות בעולם , מתאפיין בשנים האחרונות בביקורת שמקורה הוא חוסר נחת מהמצב הקיים . מחקרים ודוחות בנושא הכשרת מורים ברחבי העולם חושפים אי - שביעות רצון מרמתם של בוגרי תכניות ההכשרה האלו ) . ( Aubusson & Schuck , 2013 נושאים אחדים מצוינים שוב ושוב בביקורת על הכשרת המורים : חוסר במורים איכותיים המסוגלים לתפקד היטב במצבים מורכבים בכיתות ; מבנה הכשרה שאינו תומך בהצמחת מורים אשר יוכלו לעניין ולאתגר תלמידים מצטיינים ; הכנה לא מספקת של הסטודנטים להוראה למורכבות הלימודית , החברתית והתרבותית בכיתות ; וקושי לספק מענה לצורך הדחוף במורים מוכשרים בתחומי דעת מסוימים , בעיקר מתמטיקה ומדעים ) . ( U . S . Department of Education , 2011 העמימות אשר לדרך הנכונה להכשיר מורים ראויים הצמיחה מגוון של מסלולי הכשרה שאינם זהים בהיקפם ובמשכם , ולעתים פועלים זה לצד זה . בפינלנד יש מסלול הכשרה להוראה שהלימודים בו נמשכים לא פחות מחמש שנים ; לבוגרים מוענק תואר שני , ומחקריהם מהווים את הבסיס לפעילות הוראה אוטונומית , רפלקטיבית ומתפתחת ) בק , ; 2013 סאלברג , . ( 2015 במדינות אחרות משך הלימודים במסלולי ההכשרה להוראה נע בין כמה שבועות לשנתיים , והתכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון . ההבדלים בין מסלולי ההכשרה נובעים גם מלחצים פוליטיים של מקבלי החלטות . הללו מבקשים לשפר את הכשרת המורים , אך בד בבד לפקח על תהליכי ההכשרה המתבצעים במוסדות האקדמיים ) Aubusson . &( Schuck , 2013 מגמות מנוגדות אלו מבטאות את המתח בין הגישות הקיימות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help