sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הדיגיטלית על התרבות בכלל ועל מערכת החינוך בפרט והצגת ‘ מיומנויות המאה ה - – ׳ 21 כישורים שמערכת החינוך צריכה להקנות לתלמידים בעידן המידע . עניינו של השער השני , למידה חד - סטרית , הוא הצגת דרכי הוראה שונות שעיקרן העברה חד - סטרית של מידע ממקור בעל ידע ( מורה , ספר , מאגר מידע ממוחשב וכיוצא בזה ) אל הלומד , שאמור לקלוט , להבין ולהטמיע את המידע שנמסר לו ולהפוך אותו לידע . נושא השער השלישי , למידה אוטונומית , הוא אסטרטגיית הוראה המביאה את התלמיד לידי למידה עצמאית , שראשיתה בסקרנות או ברצון של הלומד לפתור בעיה שאין לה פתרון מידי ולהתמודד עם דילמה . הלומד צריך לנווט את דרכו בים המידע , לחקור , לסווג , לסנן , להעריך מידע , לארגן אותו מחדש , להסיק מסקנות מבוססות ולהציג אותן בבהירות . השער הרביעי יוחד לאסטרטגיה של למידה שיתופית , שבה כל אחד מן השותפים תורם את הידע שלו , את כושר החשיבה ואת היכולת שלו לאתר מידע , לנתחו , לארגנו , לעמת אותו מול ידע ומול תפיסות של אחרים ולבנות יחדיו תובנות חדשות . הדרכים למימוש כל אחת מאסטרטגיות הלמידה המפורטות בשערים השני , השלישי והרביעי מוצגות באמצעות דרכי הוראה ולמידה , ויש עוד רבות מהן שלא פורטו . החלוקה הזו של אסטרטגיות ההוראה לשלושה שערים שונים נוחה לצורך הצגת הדברים , אבל במציאות הפדגוגית כמעט אי אפשר וגם לא רצוי להפריד ביניהן . אין למידה עצמאית שאינה משלבת בתוכה נגזרות של למידה חד - סטרית ומפגשים של שיתוף עם אחרים ; אין למידה שיתופית ללא קטעים שבהם כל אחד מהשותפים מתמודד בעצמו עם מידע או קונה מידע ממקור חיצוני . חלוקת הפרקים בספר אינה מבקשת לבדל ולהפריד בין אסטרטגיות הוראה שונות , להפך , מטרתה להציג קשת אחת רבת גוונים של פדגוגיות שצריכות להשתלב זו בזו , להתאים זו לזו ולהעשיר זו את זו . לכן , בשער האחרון , שילוב אסטרטגיות בהוראה ולמידה , מוצגת גישה כזו , אחת מיני רבות , של שילוב אסטרטגיות שונות בתהליך ההוראה והלמידה . אנו מקווים שהספר הזה יעשיר גם את קוראיו ויעודד אותם לגוון את ההוראה שלהם בסוגים שונים של אסטרטגיות הוראה , זו תכלית הספר . חד הוא אם הגיוון הזה ייעשה באמצעות טכנולוגיות או בלעדיהן . אמנם כל פרקי הספר כורכים טכנולוגיות באסטרטגיות השונות של ההוראה , זאת משום שהטכנולוגיות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help