sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

בספרו הקלסי ( בעידן של טכנולוגיה דיגיטלית מתפתחת במהירות ספרים ומוצרים נהיים ' קלסיים ' מהר מאוד ) קץ החינוך גיחך ניל פוסטמן על אנשי החינוך הסוגדים ל ' אל הטכנולוגיה ' . הוא ציטט קטע ממאמר " עתיק " ( 1993 ) של דיאן רביץ ' , שבו היא תיארה את אווה הקטנה , המתקשה להירדם , ניגשת ל 'תחנת הלמידה הביתית ' שלה ופותרת בעיות באלגברה שאותן היא מעלה ' במדיום אינטראקטיבי , משהו דומה למשחקי מחשב ' . פוסטמן העיר בעוקצנות שרביץ' לא המציאה סוג חדש של טכנולוגיה ( שהפכה כבר למיושנת עד גיחוך ) , אלא ' סוג חדש של ילד ' . איזה ילד המתקשה להירדם קם לפתור בעיות באלגברה ?! אבל ייתכן שכדי להפיק תועלת הוראתית - חינוכית מהיתרונות של המחשב והרשת אנחנו צריכים להמציא ' סוג חדש של ילד ' , נכון יותר ' סוג חדש של התכוונות ' . המחשב והרשת מעוררים בתודעתם של ילדים התכוונות בידורית ; ילדים באים אליהם כדי להתבדר , לא כדי ללמוד , ולמידה – כדאי להזכיר בעידן זה של ' בידור עד מוות ' – אינה בידור ; למידה היא עבודה קשה הכרוכה במאמץ ולעתים בחששות ובתסכולים . אנו זקוקים אפוא ל ' סוג חדש של ילד ' הבא למחשב גם כדי ללמוד , לחקור , להתאמץ ולהסתכן . השינוי הבא , אם כן , צריך להתרחש בתודעתם של ילדים ולא באמצעים הדיגיטליים , כלומר בסביבה החינוכית . עלינו ליצור סביבות חינוכיות שבהן ילדים מתייחסים למחשב ולרשת כאמצעים ללמידה . באמצעות האסופה החשובה שלפנינו נעמיק את התובנה הזאת , כשם שהיא תעורר בנו תובנות רבות אחרות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help