sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתח דבר יורם הרפז הנה תעלומה פדגוגית - דיגיטלית : למחשב ( ולקשר בין מחשבים , לרשת ) יש יתרונות פדגוגיים כבירים , שאנשי חינוך חלמו עליהם במשך דורות , ובכל זאת החינוך אינו יודע להפיק מהם תועלת - המחשב מפעיל את הילד , מרתק ומאתגר אותו ; המחשב מתקדם בקצב של הילד , לעולם לא מהר מדי או לאט מדי ; המחשב זמין לילד תמיד ומוכן לשרת אותו ; 24 / 7 המחשב מנגיש לילד מידע בהיקפים עצומים ובצורות מגוונות ; המחשב אינו גוער בילד , מעליב אותו או מפעיל עליו מניפולציות ועוד . במילים אחרות , המחשב הוא מורה מעולה , כמעט מושלם ; מדוע אינו מחליף את המורה האנושי , שלעתים , אם לא תמיד , אין לו אף לא תכונה אחת מהרשימה ( החלקית ) שלעיל ? נכון , המחשב הוא אינטליגנציה נטולת תודעה , ולכן אינו יכול למלא פונקציות פדגוגיות חשובות , למשל , להציג מופת של התנהגות ראויה , להביע אמפתיה , להגיב בספונטניות ועוד , אך את ההוראה , או חלקים מרכזיים בה , הוא יכול לבצע ביעילות רבה יותר ואף בדרך חינוכית יותר ( ההוראה היא חינוך באמצעות ידע ) מאשר מורה אנושי . מדוע זה לא קורה ? מדוע בחינוך המחשב אינו game changer ולא ' זעזוע טקטוני' ולא ' שובר פרדיגמה ' , כפי שניבאו לנו עתידני חינוך ובעלי אוטופיות דיגיטליות למיניהם ? האם החינוך הבית ספרי , תוצר של המפכה התעשייתית , ישרוד גם את הגורם הזה שחולל שינוי עצום בכל התחומים ? התעלומה הפדגוגית - דיגיטלית הזו נמצאת ברקע האסופה שלפנינו . אסופה זו עוסקת באמצעים הדיגיטליים מנקודת מבטן של ההוראה והלמידה . במאמרי האסופה שואלים הכותבים כיצד אמצעים אלה יכולים לסייע להוראה על שיטותיה השונות , לגוון ולשפר את איכות הלמידה ? הם דנים בלמידה חד - סטרית , בלמידה עצמאית ובלמידה שיתופית מנקודת מבטה של הטכנולוגיה הדיגיטלית ומראים כיצד טכנולוגיה זו עשויה לאפשר אותן ולתמוך בהן . אז מדוע הטכנולוגיה המהפכנית הזו אינה לוקחת לידיה הדיגיטליות המיומנות את עיקר ההוראה ? מדוע עיקר הלמידה אינו מתבצע באמצעותה ?

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help