sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מחפשת אחר ידע שיש לה בנושא , מגבשת את האסטרטגיה היעילה ביותר לפעולתה ומפקחת על התקדמותה . אם היא נתקלת בקושי כלשהו , היא מגיבה על ידי שינוי המטרות או שינוי של האסטרטגיות שהיא מפעילה . הוויסות מתבצע בעקבות משוב פנימי שנותן לה הפיקוח העצמי שהיא עושה על התהליכים ועל התוצרים שלה ) . ) Winne , 1995 לפי גישה זו , לומדים יעילים יוצרים לעצמם מנגנון של משוב פנימי קבוע , המבוסס על קריטריונים להצלחה . במקביל הם ערים גם למשוב חיצוני של מורים , עמיתים וחומר הלימוד ) . ) Butler & Winne , 1995 הגישה המדגישה את המרכיב המוטיבציוני הגישה המוטיבציונית מדגישה את חשיבותם של המרכיבים המוטיבציוניים בביצוע של תהליכי הוויסות . לטענת חוקרים אלה , העובדה שיש ללומד ידע מטה - קוגניטיבי ומיומנויות אינה מבטיחה שהוא גם ישתמש בהם . חלק חשוב של הוויסות תלוי ברצון של הלומד לכוון את עצמו למטרה ולשמור על המאמץ הלימודי הנדרש מול אתגרים , קשיים ועייפות . מכאן עולה המסקנה שאי - אפשר להניח את המוטיבציה לוויסות כמובנת מאליה , וצריך להשקיע מאמץ בפיתוחה ובעידודה ) . ) Schunk , 1995 ; Boekaerts , 1995 החוקרים מדגישים כי הוויסות מורכב מתהליכים הדורשים מעורבות אקטיבית של הלומד : הפעלה של אסטרטגיות מטה - קוגניטיביות לשם תכנון , עיצוב המחשבה ופיקוח , שליטה במאמצים שדורשת המשימה וביצוע בפועל של אסטרטגיות קוגניטיביות בלמידה . הביצוע של תהליכים אלה דורש מעורבות ומאמץ רב , ולכן תלוי במוטיבציה שמגייס התלמיד . המוטיבציה מושפעת מהציפיות של התלמיד ביחס ליכולתו למלא את המשימה , מהערך שהוא מייחס למשימה , מהמטרות שלו וממצבו הרגשי . לטענת חלק מהחוקרים , לתפיסת ה " עצמי “ של הלומד יש חשיבות רבה בקידום המוטיבציה לוויסות , שכן תפיסתו הסובייקטיבית של הלומד , המורכבת מהאמונות שלו ביחס לעצמו ולסביבתו , תשפיע על איכות ביצועיו ) . ) McComb , 1989 הגישה המדגישה את ההקשר החברתי והסביבתי הגישה החברתית מייחסת חשיבות לפן החברתי של הוויסות ולסביבה שבה הוא פועל . צימרמן , שהוא חוקר מרכזי בתחום הוויסות העצמי , מציין שהוויסות מושפע

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help