sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מאפייני הוויסות העצמי בלמידה ויסות עצמי בלמידה הוא תהליך של ניהול יעיל של הלמידה . תלמיד המווסת עצמו בלמידה הוא תלמיד שתהליך הלמידה שלו פעיל : הוא מודע לעצמו ולסביבתו ומכוון את עצמו בהתאם למטרותיו ולנתונים . פינטריץ ‘ , מראשוני החוקרים בתחום זה , הגדיר את הוויסות כתהליך אקטיבי שבו הלומד מציב לעצמו תחילה מטרות ללמידה , ולאחר מכן , כשהוא מכוון על ידי המטרות שהוצבו ועל ידי הסביבה הלימודית שבה הוא נמצא , הוא מנסה לפקח ולשלוט בחשיבתו , במוטיבציה ובהתנהגות שלו וכן בסביבתו ) . ) Pintrich , 2000 הגדרות דומות של ויסות עצמי מופיעות אצל בראון ופרסלי ) Brown & Pressley , 1994 ( ואצל צימרמן ) . ) Zimmerman , 1994 על פיהן , המווסת הטוב פועל מתוך מוטיבציה פנימית , משתמש באסטרטגיות למידה ומכיר בחשיבותן עבורו , מפקח על פעילותו , מודע לעצמו ומודע למשאבים של הסביבה החברתית והפיסית . כלומר , הלומד מווסת הן את מחשבותיו והן את ביצועיו , הוא מפיק החלטות רפלקסיביות ומכוונות , מתכנן ומבצע . ניתן להצביע על שלושה שלבים עיקריים בתהליך הוויסות : א . הצבת מטרות ותכנון - שלב ראשוני של התכוונות , הכולל הגדרת מטרות כלליות ואישיות , בניית תכנית עבודה לשם השגת המטרות והעלאה של ידע רלוונטי קודם . הידע הקודם נוגע למשימה , לסביבה שבה פועל הלומד ולמאפיינים של הלומד עצמו . פרק : 1 רקע תאורטי פרק זה מציג רקע תאורטי ומחקרי לשני הנושאים העיקריים שבהם עוסק הספר : תהליכי הוויסות העצמי והכתיבה . ויסות עצמי הוא תהליך פעיל שבו הלומד מכוון את למידתו על פי מטרות שהגדיר לעצמו . הפרק יסקור הגדרות שונות של הוויסות ויציג מחקרים המתארים את תהליכי הוויסות ואת תרומתם להישגים הלימודיים ולמוטיבציה של התלמיד . בהמשך יוצגו מאפייניו של תהליך הכתיבה תוך שימת דגש על המשימה של הבעה בכתב . יוצגו מודלים שונים של תהליך הכתיבה ויוסבר הקושי הטמון בו . לסיכום יתוארו מחקרים המציגים דרכים להוראה של אסטרטגיות ותהליכי ויסות בכתיבה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help