sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

להוראת כתיבה במסגרות שונות ( בתי ספר , מכללות להכשרת מורים , קורסים למורי מורים ולמדריכים בחינוך בלתי פורמלי ) - על בסיס השילוב בין רקע עיוני והצעה מפורטת של משימות כתיבה . אני מצפה אפוא לעורר מודעות לחשיבותה של גישה חקרנית ומשחקית להוראת שפה כתובה , במקביל ובנוסף לגישה האינסטרומנטלית . הספר פונה אפוא למגוון קוראים : מורים , יועצים וסגלי הוראה , מדריכים של סדנאות כתיבה וקריאה , אנשים העוסקים ביצירה , באמנות ובפיתוח תהליכי שינוי . קוראים אלו יוכלו לעיין בספר לצרכים שונים ולמצוא בו אפיקים לפעולה ולעיון . מסיבה זו אפשר למצוא בו " שפות " שונות , שלא ניסיתי לאחד . רקע עיוני מלווה כל נושא , וזאת במקביל להסבר מעשי על אופן הנחיית המשימה ושיקולים להנחיה זו . דוגמאות , דיונים בתוצרי הכתיבה והצעות לקווים מנחים בניתוח מקבלים גם הם את מקומם בכל פרק . הוספתי , לפי הצורך , גם מעט ציטוטים מדברי משתתפי הסדנאות , כדרך להמחיש את התהליכים ואת החוויות שעברו הכותבים . עדויות אלו נותנות ביטוי לתרומתה של ההתנסות בסדנה לפיתוח היכולת לכתוב , לטיפוח מודעות אישית , לעידון הקריאה ולטיפוח דרכים מקוריות להנחיה ( מודלינג ) . אני נוטה להאמין ששעטנז זה הוא חלק מהמרקם החי של הספר ושל החוויה שהוא מנסה ללכוד . מהן מטרות הספר ותרומתו לקהלו ? מטרתו הכללית של הספר היא להציג ולהמחיש גישה להדרכה של סדנאות כתיבה . מכאן שכפי שכבר כתבתי , הספר מיועד למדריכים , מורי - מורים , מנחי סדנאות כתיבה ויצירה , וגם מורים ומטפלים המעוניינים להעשיר את דרכי ההוראה וההנחיה . באופן עקיף - גם מי שמלמדים תרבות , ספרות והתמודדות ביקורתית עם טקסטים יכולים למצוא עניין בכתוב . גישה זו המוצגת כאן הופכת את אוסף חלקיו של פאזל דמיוני לדפוס מובנה ועקבי של עשייה . מטרה זו אינה מלמדת הרבה על התמונה של הפאזל עצמו , אלא על מערך של קווים מנחים והנחיות כלליות , שיעזרו לכל אחד ואחת להרכיב תמונה אישית . זה יכול להישמע מעורפל , אך לא כך הדבר אם נחשוב שזהו פאזל המתאים את עצמו לממדים של המרכיבים אותו : בכל פעם הוא יכול ללבוש צורה אחרת המשקפת אותנו . מטרה כללית זו תבוא לידי ביטוי במבנה הכפול של הספר : 1 ) להציע לקהל הקוראים מגוון משימות כתיבה שנוסו במשך שנים רבות בעבודתי בהדרכת סדנאות ; ו - 2 ) להציג חומר עיוני התורם לחידוד שאלות לגבי האופן שבו אנו מתייחסים להיבטים שהם כביכול " מובנים מאליהם " בתהליכי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help