sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פרולוג כמו בכל דבר , בהתחלה יש סיפור . בעצם , שני סיפורים . האחד מביא אותי לראשית הכתיבה : אני זוכרת את עצמי יושבת ליד השולחן שהיה גבוה מאוד לממדיי , בפרוזדור הקריר שבבית בבואנוס איירס , לפני כלוב גדול עם ציפורים , שומעת מבלי להתכוון לכך , איך דודה סלינה לימדה ילדים מתקשים את סודות הא״ב ותרגלה אתם קריאה . אני ציירתי , ולפעמים בהיתי בהם וחיבקתי בובה מבד . לא ידעתי שכך , מבלי לדעת , התחלתי ללמוד לכתוב . הגעתי לכיתה אלף בהתרגשות , ובמהלך הימים שבהם למדנו את האותיות , מצאתי את עצמי שואלת את המורה מתי נקרא לאותיות ב " שמן האמתי " , ולא לפי הצלילים שהן משמיעות . אני זוכרת את המבט מן הצד על הכיתה – עמדתי ליד כיסא העץ שלי ושאלתי ; המבטים הופנו אליי : אני זוכרת גם את הבושה שהרגשתי , כי אמרתי משהו שהוציא אותי מכלל הילדים אליהם רציתי להשתייך , ולא ידעתי איך להתגונן מהרגשות המבלבלים שהציפו אותי . וגרוע מזה : לא היה לי כיצד לבטל את אשר אמרתי . הייתי חשופה . הסיפור השני מספר על מדוע ואיך מכשפות וחיות מדברות הפסיקו להופיע בחיבורים שלי . בכיתה האחרונה בבית הספר היסודי הזמינה המורה את אימא שלי לשיחה , כדי לומר לה שהסיפורים שאני כותבת בשיעורים הם דמיוניים מדי , פרועים מדי , לא אמתיים מספיק , ושהדבר לא מתאים לגילי , ילדה כמעט בת . 12 כך קרה שהחלטתי " לזייף " , ולהפסיק לכתוב סיפורים ; במקומם , עברתי לכתוב סיכומים של תכניות טלוויזיה שראיתי אחר הצהרים - דרך נוחה ולא מסוכנת להשביע את רצונה של המורה ללשון וספרות . נדמה לי שהיא לא הייתה מודעת למעשיה . הייתי יכולה לספר הרבה סיפורים אחרים שייתנו ביטוי למהותה החמקמקה של הכתיבה בשבילי , ומדוע היא בעיניי תהליך פסיכו - גופני מסקרן ומסתורי , אישי וזר , מגלה את נפש האדם וגם מחביא אותה מעיני הכלל , אך בחרתי בשני אלו כי הם הפכו לחלק מהמיתולוגיה הפרטית שלי : הם מנסים להסביר , למפות ואולי רק ללכוד ולחבר משהו של " ראשיתה של הכתיבה " כחוויה . הם מספרים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help