sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

גובה העיניים – תכונות מאפיינות רוחב היריעה וכן ההסברים המפורטים ( בגובה העיניים ) נועדו לשרת קוראים מאוכלוסיות רבות ככל האפשר – כאלו המעוניינים להתמקד בנושא מסוים , וכן כאלו המעוניינים ברכישת ידע שיטתי . במטרה להדגים את רבגוניות השימושים בכלים החדשים הבאנו מגוון רחב מאוד של דוגמאות , שברובן המכריע נלקחו מעבודות מחקר או מסקרי שטח בנושאים שונים . בספרים מוצגים תרשימים גרפיים רבים , מהם רבים לא שגרתיים , שנועדו להאיר את עיני הקוראים . בחלק מהשערים כללנו נספח שכותרתו " שאלות שעולות שוב ושוב " . מטרתו לסייע בהפנמת המושגים ולחדד נקודות עקרוניות – שנדונו בטקסט , אך על פי ניסיוננו נותרות לעיתים מעורפלות למרות חשיבותם הרבה . בהתחשב בכך שכיום ניתן לבצע את חישובים הנדרשים בעזרת תכנות פשוטות , ויתרנו במודע על חישובים טכניים מסורבלים , והתמקדנו בהבנה של הרעיונות הסטטיסטיים , בניתוח הממצאים ובמסקנות שנוציא . בספרים כלולות הוראות מפורטות לשימוש בתכנת אקסל ( – ( Excel תכנה שהיא יחסית פשוטה וקלה להפעלה ( בניגוד למשל לתכנת SPSS או , R הדורשות ידע ספציפי ) . בהתאם , נעזרנו בפרויקטים כדי לאפשר עבודה מודרכת הקשורה בניתוח נתונים סטטיסטים בעזרת אקסל על פי ההסברים הללו . מסלולי קריאה שונים הספרים נכתבו באופן שמאפשר קריאה ברמות שונות של עניין וצרכים . הדרך המומלצת היא לעקוב בצורה מסודרת אחר הספרים על פי הסדר המוצע . עם זאת , ניתנים כיום קורסים אקדמיים בסטטיסטיקה שמצמצמים מאוד בנושאי ההסתברות ואצה להם הדרך לנושאי ההסקה הסטטיסטית . חשוב לדעת שאין דרך להבין את הרעיונות ואת ההשלכות של הטכניקות שיוצגו בשער השלישי בלי הכנה הסתברותית מתאימה . על כן , - לקוראים המעוניינים לרכוש באופן שיטתי ידע בסיסי וחשוב בהסתברות , ההמלצה היא לקרוא כסדרם את הפרקים , 9 - 6 ובמידת הענין להמשיך גם לפרק . 10 - לטובת קוראים שאצה להם הדרך , ציינו בעזרת עיניות ( ) מהם הנושאים בפרקים 9 - 6 שניתן לדלג עליהם מבלי לפגוע בהבנת נושאי השער השלישי – הסקה סטטיסטית . לסיום נציין שהנחלת ידע ומיומנויות בתחומי הסטטיסטיקה וההסתברות , כמו גם פיתוח אוריינות סטטיסטית , נכללים כיום בתכניות לימוד לאומיות של בתי הספר במדינות רבות ( כולל ישראל ) . במקביל , לימודי הסטטיסטיקה וההסתברות משולבים ביותר ויותר תכניות לימודים אקדמיות ברחבי העולם . עם זאת , רבים עדיין האתגרים בהטמעת חשיבות הנושאים ואופן הוראתם . אנו מקוות שבסדרת ספרים זו תרמנו תרומה בעלת משמעות לקידום הנושא בקרב קוראי העברית . אנו רוצות גם להודות לבית הספר למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב על העזרה בעת הכנת הספר . תודה לברק שלום על הערותיו המועילות . נשמח להמשיך לקבל הערות , הארות , תיקונים והצעות לשיפור הספרים . אלונה רביב alona @ post . tau . ac . il תלמה לויתן talmale @ post . tau . ac . il

לויתן, תלמה

רביב, אלונה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help