sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא לספר : מחשבה מתקתקת ג ' ון דיואי הוא אחד מחשובי ההוגים בתחום החינוך במאה העשרים . הנושאים בהם עסק מרובים ומגוונים . את המרכזיים שבהם , הנוגעים להגותו החינוכית , פרסם דיואי בספר דמוקרטיה וחינוך , שתורגם לעברית בהוצאת מוסד ביאליק והוא נגיש לקורא העברי . בספר זה נביא כמה מהעקרונות המרכזיים של דיואי , ובעיקר את אלו הנוגעים למושג הניסיון שלו . מושג הניסיון של דיואי מאפשר להבין מספר עקרונות מרכזיים בתורתו . הראשון שבהם הוא שהחינוך הוא תהליך הצמיחה וההתפתחות של האדם , ושתהליך החינוך נמשך כל עוד האדם מתפתח . השני הוא מהותו של תהליך החינוך כתהליך של ניסוי ותעייה . השלישי הוא החשיבות המרכזית של הרלוונטיות של הנושא הנלמד לחייו של הלומד . הרביעי הוא הקשר שבין מושג ההבנה לבין היכולת לפעול בעולם בעזרת ההבנה . החמישי הוא הקשר שבין פיתוח יכולות הלמידה לבין ההסתגלות לעולם משתנה . העיקרון השישי שמושג הניסיון של דיואי מאפשר להבין הוא מהותה של הדמוקרטיה וחשיבותה לאדם המתפתח . ששת אלו היו למושגים מרכזיים בכתביו של דיואי , ונדון בהם לאור טיפולו במושג הניסיון . בפרק הראשון נציג את מושג הניסיון של דיואי , באופן נאמן לתורתו . פרק זה יכול להוות טקסט לימודי לפרחי הוראה שמתבקשים להכיר את הגותו של דיואי , וספר הדרכה להורה המבקש לטפח את יכולות החשיבה והמעשה של ילדיו , תחת השחיקה שכופה מערכת החינוך על יכולות אלה . חוסר נחת פיזי ואינטלקטואלי , עניין ומטרות יוצגו בפרק זה כמניעים של התפתחות הניסיון . בפרק השני נבקר מעט את תפיסתו של דיואי ונציע נדבך נוסף שהולם את מושג הניסיון שלו , משלים אותו ומהווה מעין פתרון לבעיה שעולה

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help