sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

באשר לחוסר מעש בעבר נמצא כי 78 . 4 % מכלל הנשאלים דיווחו שכבר עברו תקופה כזאת מאז גיל . 18 שתי הסיבות הרווחות בקרב הנשאלים שענו על השאלה מדוע לא השתלבו במסגרות לימודיות או תעסוקתיות היו אי – מציאת עבודה ( 51 . 6 % ) ואי – רצון למצוא עבודה או ללמוד משום שהיו בתקופת מנוחה ( . ( 21 % בעיני המרואיינים , שני העזרים העיקריים להשתלבות בשוק העבודה או במסגרות לימודיות הם מרכז הכוון וכן מידע באינטרנט על מקומות עבודה אפשריים . נמצא כי 48 % מהמרואיינים ( 136 משיבים ) דיווחו שמרכז הכוון לימודי או תעסוקתי עשוי לעזור להם לצאת מהמצב של חוסר מעש . מידע באינטרנט על מקומות עבודה נמצא אצלם במקום השני ( 14 . 4 % ) ( לוח . ( 2 הערה : הנתונים משוקללים לפי הסטטוס התעסוקתי ( עובד / לומד , עובד ולומד , חסר מעש ) ומגדר . . 2 . 3 חסרי מעש : הקשר שבין מאפייני רקע ובין הסטטוס עובד / לומד או חסר מעש כדי לעמוד על הקשר בין המאפיינים של הנשאלים ובין הסטטוסים " עובד / לומד " או " חסר מעש " ערכנו מבחן חי בריבוע לבדיקת טיב ההתאמה . המאפיינים כללו מגדר , השכלה , השכלת הורים , מצב כלכלי , חוסר מעש בעבר , הגשת מועמדות לעבודה אצל מעסיק יהודי וגישה לרכב פרטי . תוצאות המבחן מופיעות בלוח 3 ומראות כי 60 . 8 % מהגברים דיווחו שהם עובדים או לומדים לעומת 51 . 2 % מהנשים . בנוגע להשכלה עולה ש – % 55 . 2 מהעובדים / לומדים דיווחו על השכלה אקדמית , לעומת 26 . 9 % מקרב חסרי המעש שדיווחו על השכלה כזאת . הנשאלים נתבקשו להגדיר את מצבם הכלכלי : 57 . 8 % מקבוצת העובדים / לומדים דיווחו שמצבם טוב לעומת 52 . 5 % מקבוצת חסרי המעש ( לניתוחים סטטיסטים מורחבים לפי קטגוריות ראו נספח , 3 לוח . ( 11 לוח . 2 חסרי מעש : סיבות , עיסוק עיקרי ועזרים להשתלבות בעבודה / לימודים

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help