sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ב . הגדרת המשתנים המשתנים התלויים מדד האי – הלימה בין השכלה לתעסוקה . מדד זה נבנה בשני שלבים עיקריים . ראשית , הקצינו לכל פרט בסקר ערך שמציין את הפער בין התעודה הגבוהה ביותר שהוא מחזיק בה לבין התעודה הנפוצה ביותר בתעסוקה שהוא משתייך אליה . שנית , סיווגנו את הפרטים ל – 5 קטגוריות בדידות על בסיס קיצוניות הפער שנמצא בשלב הראשון . כך , פרטים שמחזיקים בתעודה הנמוכה בשתי רמות לפחות מהתעודה הנפוצה במקצוע א . אוכלוסיית המחקר הניתוחים האמפיריים במחקר זה נעשו על בסיס שני מסדי נתונים המנוהלים ומופצים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ( הלמ " ס ) — סקר כוח אדם וסקר ההכנסות וההוצאות המשולב . סקרי כוח אדם הם סקרים רבעוניים רחבי היקף של משקי בית עם מדגם פנלים מתגלגל . לצורך מחקר זה מיזגנו את סקרי כוח האדם שנערכו בשנים , 2011 - 2006 כך שהקובץ המאוחד כלל כ – 49 , 000 פרטים מ – 20 , 500 משקי בית שנסקרו ב – 2006 ותוספת של כ – 22 , 000 פרטים מכ – 10 , 000 משקי בית מכל שנת סקר נוספת . סקרי ההכנסות וההוצאות המשולבים שנערכו בשנים , 2011 - 2006 המספקים מידע מפורט על מקורות הכנסה של משקי הבית והפרטים בו וששימשו אותנו לביצוע הניתוחים הנוגעים להכנסת הפרטים , מוזגו גם הם לקובץ מאוחד אחד . בכל שנה הסקר כולל פנל אחד מתוך סקר כוח אדם ( כ – 22 , 000 פרטים ) , נוסף על עוד כ – 12 , 000 פרטים שצורפו מסקר ההוצאות השנתי . כלומר , סך הכול קובץ זה כלל כ – 34 , 000 פרטים מכ – 15 , 000 משקי בית מכל שנת סקר . מאחר שהמחקר מתמקד בתכונות ובמאפיינים של תעסוקה , הוצאו מהמדגם פרטים שאינם בכוח העבודה , משיבים צעירים מגיל 30 ( בניסיון לכלול רק פרטים שסיימו את תהליך השכלתם או הכשרתם המקצועית ) , חברי קיבוצים וקואופרטיבים , בני משפחה שאינם מקבלים משכורת , האוכלוסייה החוסה במוסדות ופרטים מעל גיל הפנסיה . הוצאו מהמדגם גם בדווים ללא בית קבע וחרדים , הואיל ומדובר במקרים ייחודיים ושונים ביחסם לתעסוקה ולהשכלה משאר קבוצות האוכלוסייה . כמו כן , בשל מספרה הקטן בסקרים , המטיל בספק את מהימנותם של האומדנים המשמשים אותנו להסקה סטטיסטית , הוצאה מהמדגם האוכלוסייה יוצאת אתיופיה . . 1 נתונים והגדרות

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help