sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

התעסוקתי ) נמוך בממוצע מההחזר שמקבלים בעלי השכלת היתר בקבוצה ההגמונית . נמצא גם כי בחלק מקבוצות המיעוט הקנס על השכלת חסר גבוה יותר בממוצע מהקנס הנצפה בקרב בעלי השכלת חסר בקבוצה ההגמונית ( . ( Lindley , 2009 ואולם אף שהקשר בין מצבי האי – הלימה לשכר נחקר רבות , מעטים בחנו אם מצבים אלו הם חלק בלתי נפרד מן המנגנון המשפיע על האי – שוויון בין קבוצות המוצא , ומעטים עוד יותר בחנו היבט זה בישראל . לפיכך במחקר זה נבקש לקשור בין מצבי האי – הלימה האלה לבעיית האי – שוויון בהכנסות בכלל ולפערי השכר הניכרים בין ערביי ישראל לקבוצות המוצא היהודיות בפרט ( . ( Haberfeld and Cohen , 2007 מטרת המחקר היא אפוא להראות כי בצד המנגנונים היוצרים את האי – שוויון בהכנסות בין ערבים ישראלים לשאר האוכלוסייה שנבחנו בעבר — כגון פערי השכלה ופערים בהחזר על השכלה ( בר – חיים , יעיש ושביט , Cheung and Heath , 2007 ; Khattab and ; 2008 , ( Miaari , 2013 שיעורי אבטלה והשתתפות בשוק העבודה ( קמחי , ( 2012 והשפעה של כלכלת המובלעת הערבית ( — ( Khattab , 2002 יש חשיבות גם לאי – הלימה בין השכלה לבין תעסוקה . במילים אחרות , נבקש להראות שייתכן שחלק מפערי השכר הנצפים בין קבוצות האוכלוסייה בישראל מוסברים על ידי השכיחות השונה של מצבי האי – הלימה בקרב הקבוצות השונות וההחזר הכספי השונה בממוצע שמקבלות הקבוצות על מצבי האי – הלימה הללו . מדידה דקדקנית של שיעורי האי – הלימה בין השכלה לתעסוקה וקישור בינם לבין קבוצות המוצא מחד גיסא ושיעורי השכר מאידך גיסא חיונית לדעתנו כדי להעמיק את ההבנה בכל הקשור לגורמים לאי – שוויון בין הקבוצות והאמצעים למגרו וכדי לאפשר לנו כחברה להבין היכן ראוי למקד את המשאבים בניסיון לפתור בעיה זו . אם נמצא שאוכלוסיות מסוימות סובלות מהשכלת יתר או מקנס כספי חמור יותר על מצב אי – הלימה מסוים , נוכל להציע מדיניות ממוקדת שתקטין את האי – שוויון בין קבוצות בישראל בכלל . 1 להתייחסויות נוספת להשכלת יתר בהקשר הישראלי ראו רומנוב , טור – סיני ואיזמן , ; 2008 ובנוגע לעלייה הרוסית בישראל . Stier and Levanon , 2003 — 2 ראו גם להב , . 2012

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help