sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ב . התנ " ך בדרמה העברית ובתאטרון הישראלי כפי שהוסבר , המסגרת הרעיונית של חיבור זה היא השאלה אם המפגש בין שני מרחבי ביטוי וזהות בתרבות הישראלית — התנ " ך כמכונן זהות יהודית ישראלית מודרנית ( חילונית ודתית , הגם שבאופנים שונים ) ויצירות אמנות ותאטרון , ובפרט התאטרון הניסיוני — יכול לשמש זירה תרבותית שבה ניתן להשמיע את קולו של ה " אחר " ולקיים דיון חברתי בסוגיות של זהות , אחריות בינאישית ואף זכויות אדם . לשם כך נבחרו ארבעה מקרי מבחן המדגימים וריאציות של השאלה הזאת ושל הפוטנציאל הזה . שלושת מקרי המבחן המאוחרים שיידונו — " יסורי איוב " מאת ובבימויו של חנוך לוין ( , ( 1981 " פרויקט התנ " ך " בבימויה של רנה ירושלמי ( 1996 / 1998 ) ו " סיפורי התנ " ך " , סדרת התצלומים בבימויו של עדי נס ( — ( 2000 מעידים על מגמה של הטענת המקורות התנ " כיים במשמעויות […]“ performative acts / performances do not express something that pre - exists , 12 something given , but […] they bring forth something that does not yet exist elsewhere but comes into being only by way of the performative act / performance that occurs . In this sense , they are self - referential – i . e . they mean what they bring forth – and , in this way , constitute reality . " Erika Fischer - Lichte , Theatre , Sacrifice , Ritual : Exploring Forms of Political Theatre , New York : Routledge , 2005 , p . 27 [ כל התרגומים בחיבור זה הם של המחברת , אלא אם כן צוין אחרת ] . במובן זה הם מפנים לעצמם — כלומר , הם מתכוונים ומכוונים למה שהם יוצרים — ובאופן הזה הם מעצבי מציאות . במקרה הישראלי , ובייחוד בתאטרון הניסיוני שנפגש עם מקור טקסטואלי טעון ומשמעותי כגון התנ " ך , ישנו חיבור בין עוגן ומסורת , חדשנות רעיונית וצורנית ותפיסת המרחב התאטרוני והמופעי כמרחב שנועד לשאול שאלות ולעסוק בסוגיות זהות תרבותיות וחברתיות . כך נוצר מרחב תרבותי בעל פוטנציאל להציג ולהשמיע קולות אלטרנטיביים ולהסיט את המבט מהעמדות הדוקטרינריות והמקובלות אל עבר ייצוג ה " אחר " התרבותי והחברתי .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help