sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

אכן עלולה להוביל להנחה שתרגום המסה לעברית מכוון לקשור אותה לשובלו של הפולמוס שהתעורר בדור האחרון ; הפולמוס על השאלה האם האוריינטליזם המערב אירופי יצר במתכוון את הדיוקן השלילי של הערבים ושל האסלאם , כפי שהוא רווח בתרבות המערב . לדעת אדוארד סעיד , רנאן היה מי שחיבר את האוריינט המדומה עם דיסציפלינות המחקר החדשות , ובראשן הפילולוגיה , ובכך העניק לדעות הקדומות של האוריינטליזם – לחקר המזרח הערבי מוסלמי – סמכות ונראות . ואשר לגולדציהר , אותו מתאר סעיד כמלומד גרמני , ומסתפק בהערת אגב שנמנה עם אותם אוריינטליסטים מלומדים שבעיניהם האסלאם הוא " סינתזה תרבותית " ותו לא . לפי סעיד , גולדציהר כתב אומנם על היחס הסובלני של האסלאם לדתות אחרות , אבל ההערכה החיובית הזאת שלו " קועקעה בגלל סלידתו מהאנתרופורמיזם של הנביא מוחמד ומהתיאולוגיה והמשפט החיצוניים מדי exterior ) – ) של האסלאם " . בעיני המחברת המצרייה ד " ר עאישה עבד אלרחמאן , הנודעת בשם העט שלה בנת אלשאטי , גולדציהר הוא לא פחות מאויב האסלאם , ובעיניה דעותיו הן " מסכת של שקרים " . כמה רחוקים הדברים האלה , השטחיים מצד אחד , והנלוזים מצד אחר , מהימים שבהם הציע לו ( ב - 1908 ) האמיר פואד , יורש העצר המצרי , להרצות באוניברסיטה החדשה בקהיר , הצעה שגולדציהר דחה . וכן רחוקים מהדברים שכתב הסופר המצרי טה חוסיין על התרגום לערבית של ספרו של גולדציהר הרצאות על האסלאם : " אין ספק כי המשכילים הערבים שיקראו את הספר הזה לא רק ימצאו בקריאתו תענוג ועונג , 25 סעיד , אוריינטליזם , עמ ' . 32 - 11 26 שם , עמ ' , 134 - 114 יוזכר כאן המאמר של ברנרד לואיס " שאלת המזרחנות " , בתוך : עלי היסטוריה : מחקרים , עמ ' . 262 - 249 27 שם , עמ ' , 98 ו - . 186 - 185 סעיד מתכוון לספרו של גולדציהר Vorlesungen uber den , Islam היידלברג , . 1910 הספר תורגם לערבית ; תאריח ' אלתט › ר אלעקדי ואלשערי פי אלדיאנה אלסלאמיה ( אמונה והלכה באסלאם : תולדות התפתחות הדוגמטית ההלכתית בדת האסלאם , קהיר , , ( 1947 עם הקדמה של טה חוסיין , יחד עם חיבורו משנת 1916 על היחס של האורתודוכסיה האסלאמית המוקדמת לפילוסופיה היוונית ( Stellung der alten . ( islamischen Ortodoxie zu antiken Wissenscaften על תרגומו לעברית ראו בהמשך . 28 בתוך : מק ברינר , " סופרת מצרית אנטי - מזרחנית " , בתוך : לצרוס - יפה ( עורכת ) , סופרים מוסלמים על יהודים ויהדות , עמ ' . 265 - 247 היא גם דוחה את " רעיון השמיות " , שלפיו ליהודים ולערבים מוצא משותף ומתארת אותו כ " צל יהודי נתעב [ ה ] מעיב על מוצאנו " .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help