sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ההבדלים ברמת התוצר לנפש . אם קשר זה מבטא גם קשר סיבתי , ניתן לומר כי הישענות רבה יותר על גיוס עובדים לפי כישוריהם עשויה להגביר את אפקטיביות הממשלה . . 8 נמצא שאפקטיביות הממשלה גבוהה יותר במדינות שמנגנון גיוס העובדים בהן מאופיין בתחרות פתוחה יותר על משרות בשירות הציבורי . ארגון OECD מספק מידע על השיטה לקליטת עובדים לשירות הציבורי על ספקטרום שנע בין גיוס מבוסס – קריירה , המעניק עדיפות מובהקת למועמדים פנימיים בתחרות על משרות בשירות הציבורי , למנגנון גיוס המכונה מבוסס – תפקיד שלפיו ההתמודדות על משרות בשירות הציבורי בכל הרמות פתוחה לכול . לפי מדד זה , המתבסס על סקר הערכות מומחים שערך OECD ביחס להסדרים ניהוליים ומוסדיים של עובדי השירות הציבורי , ישראל קרובה יותר לשיטת גיוס מבוסס – קריירה , והיא נמצאת במקום ה – 23 מתוך 33 מדינות הארגון . לעומת זאת עולה מן המחקר שדווקא מדינות הבוחרות למשרות ניהול בכירות מועמדים מתוך השירות הציבורי מפגינות רמה גבוהה יותר של אפקטיביות ( המדידה מבוססת על סקר מומחים שעורך המוסד לאיכות הממשל ) . עם זאת הקשר הזה נעלם , ביחס לשני המדדים המוזכרים לעיל , אם מביאים בחשבון את פערי התוצר לנפש . . 9 באופן מפתיע לא נמצא קשר מובהק בין הרכב הגילים של סגל שירות המדינה לאפקטיביות הממשלה . בישראל סגל מבוגר יחסית למדינות , OECD במיוחד אם מביאים בחשבון את ההרכב הדמוגרפי הצעיר של האוכלוסייה הישראלית , אולם מאפיין זה אינו משפיע לרעה על האפקטיביות של הממשל בישראל . גם מספר שעות העבודה של עובדי השירות הציבורי , שהוא גבוה בהשוואה למדינות , OECD לא משפיע על אפקטיביות הממשלה . . 10 הריכוזיות בתהליך התקצוב משפיעה לרעה על אפקטיביות הממשלה , והיא גוררת כלפי מטה את אפקטיביות הממשל בישראל בשל הריכוזיות התקציבית הגבוהה . בעבודה המתמקדת בהשפעת תהליך התקצוב , שערכו דהן וסטרבצ ' ינסקי ( Dahan and Strawczynski , 2016 ) על בסיס פאנל של מדינות OECD על פני ארבע נקודות זמן ( , ( 2012 , 2007 , 2003 , 1991 נמצא כי קשר זה בולט עוד יותר בריכוזיות שלב יישום התקציב . ממצא זה מעודד את החפצים בממשל אפקטיבי יותר לשקול בחינה יסודית של הריכוזיות התקציבית החריגה של ישראל בהשוואה למדינות המפותחות . . 11 נמצא קשר ישר בין מיקור חוץ של שירותים ציבוריים לאפקטיביות הממשלה . לשם המחשה — הולנד וגרמניה , המאופיינות במיקור חוץ רחב יותר , מציגות אפקטיביות גבוהה יותר , לעומת יוון ואיטליה , שנשענות יותר על עובדי ציבור בייצור של שירותים ממשלתיים . נציין כי הממשלה בישראל עושה שימוש רב יותר במיקור חוץ בתהליך ייצור השירותים הציבוריים בהשוואה לממוצע של מדינות . OECD

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help