sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

אפיון הכשלים הזכות ליזום הצעות חוק שמורה לחברי הכנסת מראשית הקמתה . חבר הכנסת אחראי אישית על הגשת הצעת החוק שיזם והוא רשאי להיעזר בכל גורם מקצועי או משפטי שיבחר . חברי הכנסת יכולים להגיש הצעת חוק גם במשותף ) החל משניים ועד עשרות חברים ( . הצעת חוק פרטית עוברת הליך שונה מהצעת חוק ביוזמת הממשלה או ועדה : היא חייבת לקבל אישור הנחה מיו " ר הכנסת והנשיאות . היא חייבת לעבור דיון מוקדם ) " קריאה טרומית " ( שמטרתו לבחון אם ההצעה עשויה לזכות ברוב קולות , שיאפשר לה להיכנס למערך דיוני החקיקה בכנסת , המקביל להצעת חוק ממשלתית . בטרם קיומו של הדיון המוקדם חייבת הצעת החוק בתקופת המתנה מינימלית . בראשית השבוע שבו מתקיים הדיון המוקדם בהצעות החוק הפרטיות , מתכנסת ועדת השרים לענייני חקיקה ומגבשת את עמדת הממשלה להצעות החוק . תקנון הכנסת קובע כי ועדת הכנסת היא שתקבע את מכסת הצעות החוק הפרטיות שכל סיעה רשאית להגיש בהתאם לגודלה מדי שבוע . אלא שלמכסה זו מתווספים חריגים שונים ) למשל אם נקבע דיון מוקדם בהצעת חוק פרטית , ניתן להביא לדיון המוקדם באותו המועד הצעות חוק פרטיות זהות או דומות , אף אם יש בכך חריגה מהמכסה השבועית ( , ומספר הצעות החוק הפרטיות , המובאת מדי שבוע לדיון בכנסת ולדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה , גדולה למדי . חלק ראשון חקיקה פרטית

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help