sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > דיפלומט > הקדמה

Page:12

" היחסים המיוחדים " בין ישראל לארצות - הברית - " מיוחדים " מהזווית הישראלית בעיקר - היו מאז שנות הארבעים של המאה הקודמת המוקד העיקרי של הדיפלומטיה הציונית והישראלית ( עם הפסקה קצרה במלחמת סיני ‑ סואץ ב - . ( 1956 אני סבור שגם בעתיד מדיניות החוץ הישראלית חייבת להיות מושתתת על אותם יסודות . דיפלומטיה , ובפרט הדיפלומטיה הישראלית , גם איננה יכולה להתעלם מאירועים שקורים או מדעות שרווחות במציאות הפנימית - לא במדינה שאותה הדיפלומט מייצג , ולא בזאת שאליה נשלח . במילים אחרות , דיפלומט , כדי לא ליצור עימותים מיותרים הן בחזית הפנימית שלו והן כלפי המדינה בה הוא משרת , צריך לנסות כמיטב יכולתו לגשר בין ביטויים פוליטיים שונים - מבית ומחוץ כאחד . לעתים נשמעות גם דעות שניתן לכנותן " פוסט - דיפלומטיות " , כאילו בעידן האינטרנט והטוויטר אין עוד חשיבות לדיפלומטיה מסורתית . טענה אחרת גורסת שבמצב בו ראשי מדינות יכולים לתקשר ביניהם באופן מתמיד ובלתי אמצעי , אין השגריר ממלא עוד פונקציה חיונית כבעבר . אין לכך על מה לסמוך , בין היתר מפני שיחסים בין מדינות , בוודאי אלה שבין ישראל לאמריקה , אינם מתמצים ברשימה קצרה של נושאים וסוגיות מזדמנים , אלא שהם כה רחבים וחובקי עולם שהם מחייבים טיפול וקידום תמידיים . יתרה מזאת , פגישות ושיחות בין מנהיגים , שלא קדמו להן הכנות יסודיות מצד הדיפלומטים משני הצדדים , לרוב לא יובילו לסיכומים של ממש , וגם לאחר שכבר הושגו הסיכומים , נדרש המשך טיפול ומעקב קפדני על יישום הסיכומים , תפקידים שאותם ממלאים הדיפלומטים . גם להכנת דעת הקהל במדינות השונות , הדרושה לקידום אינטרסים והסכמים , אין תחליף לפעילות הדיפלומטים במקום . המחשבות על עברו של העם היהודי ועל עתידו היו , במידה רבה , גורמים במשיכתי לפעילות ציבורית . בכל תחומי פעילותי כשגריר ישראל באמריקה - והם היו רבים ומגוונים - התחום שהיה , אולי , הקרוב ביותר ללבי היה המעורבות הפעילה בחיי הקהילות היהודיות , בלא שים לב לאיזה זרם דתי השתייכו וללא התייחסות לדעות הפוליטיות של חבריהן . אני מאמין גדול בגדולתו וייחודו של העם היהודי באשר הוא , אך גם במרכזיותה של מדינת

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help