sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לסיעה המקסימליסטית היו שלושה נציגים במרכז הצה " ר ( ציונים רוויזיוניסטים ) : אחימאיר , יוסף כצנלסון ואני . ב 1932 נבחרתי כמזכיר המרכז הרוויזיוניסטי ... אחרי משפט סטבסקי ( רצח ארלוזורוב ) היה חרם נגדנו בירושלים . בשנת 1934 עברתי לחיפה ... לאחר שאיש הסי . איי . די . ( הבולשת הבריטית ) ... אמר לי : ... ואם תבוא במגע עם אנשי ה ' בריונים ' נאסור אותך . ובמעבר חד לתחום האמנות . אבניאל ישב בירושלים קרוב לעשור ועבד בעיקר בסטודיו בבצלאל ובביתו . נראה , שלא חש צורך מיוחד בעת ההיא לצאת החוצה ולצייר את הנוף הישראלי . אדרבא , כמרבית הציירים שהגיעו לארץ מאירופה , ביניהם סטמצקי , זריצקי , גליקסברג , תג ' ר , הולצמן , לבנון ורבים אחרים , גם אבניאל התקשה להתמודד עם אור השמש הישראלי המסנוור , כפי שמספר נכדו , יואב סלומון . בשנת 1932 סיים בהצלחה את לימודי המשפטים והחל לעבוד כעורך דין בירושלים . ב – 1934 עבר עם אשתו ושני ילדיו , בצלאל ושרה , לחיפה , וב – 1950 פתח משרד עצמאי , " אבניאל , סלומון ושות '" ( הפועל בחיפה עד היום ) , שאותו הקים בשיתוף עם יואל סלומון , בעלה של בתו , שרה , נינו של יואל משה סלומון . נופי הארץ רק בראשית שנות ה – 30 של המאה ה – 20 החל אבניאל לצייר לאור יום באוויר הפתוח . בצאתו לצייר בנוף נהג לחבוש כובע קש רחב שוליים להגנה מפני השמש הקופחת . הוא היה מוצא פינה של צל , ובה התמקם כדי לצייר סקיצות בצבעי מים , שאותן השלים לאחר מכן בסטודיו . כל אימת שיצא את הבית בחיפה לביקור חברים קרובים , ביניהם אב "א אחימאיר ברמת גן או בנציון נתניהו בירושלים , נשא עמו מזוודת עץ קטנה , ובה צבעים , מכחולים ופאלטה . באקוורלים של אבניאל מתגלה יכולתו לתאר מתווים שונים מנקודת תצפית אחת , ציורים שנעשו כווריאציות על אותו נושא , כפי שמלחין מחבר במחברתו תווים ליצירה . אבניאל סגד ליפי הטבע וצייר את עצי הזית , עמ ‘ 17 האלון והאקליפטוס פעמים רבות במקצבים ובגוונים שונים . עבודותיו אופטימיות , ולרוב מבטאות שלווה , במיוחד בבחירת הגוונים הבהירים , המצוירים בהרמוניה המשלבת דמיון ומציאות . יופי זה ניכר , למשל , בציור עצי אקליפטוס משנות ה – , 60 עמ ‘ 15 שכל יפי הארץ כמו משתקף מתוכו בתום . האקוורלים של נופי הארץ , שצייר אבניאל משנות ה – 40 עד שנות ה – , 70 נטו עם השנים , כפי שקרה אצל מרבית הציירים יוצאי אירופה , לסגנון המופשט הלירי , שלימים הפך להיות שם נרדף לציור ישראלי . במקרה של אבניאל , מעניין לעקוב אחר ניסיונותיו להתקרב לציור המופשט .

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help