sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

השניוּת , שליוותה אותו כל מהלך חייו , בין עולמו האמנותי לבין השקפת עולמו החברתית לאומית . עוד בעת היותו תלמיד בבצלאל בלט אבניאל בכישוריו האמנותיים , כפי שניכר בעבודותיו מאותן שנים . לימים , משנפתח בית הנכות בצלאל , הועברו אליו יצירות רבות מבית הספר , ובהמשך הועברו משם לאגף בצלאל במוזיאון ישראל . במהלך המעברים אבדו חלק מן היצירות , כפי שמספר גדעון עפרת : האגדה מספרת על חטא קדמון של המוזיאון הלאומי : השנה הייתה , 1965 ובית הנכות הלאומי בצלאל ארז את אוצרותיו בדרכם להיכלם החדש בגבעת רם , הלא הוא מוזיאון ישראל . אינספור יצירות יקרות מפז הועמסו על משאיות בזו אחר זו , אך משהגיעו המעמיסים לעבודות " בצלאליות " , מעשה ידי תלמידי בצלאל שנשמרו כיצירות מצטיינות , הושלכו כמה וכמה מהן כפסולת ונותרו זנוחות על רצפת המחסנים . מתברר , שהיה מי שביקר באולמות אלו זמן קצר לאחר הפינוי השערורייתי , ליקט מספר עבודות שכאלה וחזר עמהן לביתו . תלמידי ומורי בית הספר לאמנות ואומנות בצלאל , ירושלים , ביניהם מאיר גור אריה , 1929 מתוך : קט ' בצלאל של שץ , 1929 - 1906 ( ירושלים : מוזיאון ישראל , , 1983 עמ ' . ( 363 Students and teachers at the Bezalel School of Arts and Crafts , Jerusalem , among them Meir Gur - Arieh , 1929 ) From : cat . Schatz ’ s Bezalel , 1906 – 1929 ) Jerusalem : The Israel Museum , 1983 , p . 363

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help