sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

והעשירו את צורת המחשבה שלי , מושגים מרכזיים במה שאני רואה כ " תלמודי " , שמאפיינים את החשיבה התלמודית . מושגים שנעשו חלק מתהליכי קבלת ההחלטות שלי , שעיצבו את היהודיות שלי - עצמי , שסללו את הדרך שבה אני מבינה ומממשת את היותי יהודייה . כמו בסיפורי ז ן , כך רוב הסיפורים המופיעים כאן מזמינים לקריאה דינמית . משהו עשוי לקרות לקורא בעת המפגש עם הטקסט , רגע של הפתעה או אי - הבנה עשוי לעורר מחשבה חדשה , אמיצה . התנועה הנפשית הזאת שמתרחשת במהלך הקריאה היא מגע ידו של הכותב הקדמון שמגיעה עד אלינו , עד ל רגע השקט שבו הקורא מצוי לבדו . מגע הקסם הזה של מפגש אינטימי מעבר לזמן ולמקום , מגע המחולל שינוי אמיתי בנפשו של הקורא , הרגעים הללו הם הסוד שגורם לדורות רבים של יהודים להתמכר באהבה ללימוד התלמוד . שיחה על - זמנית התלמוד הוא שיאה של שיחה שהתחילה בדברי אלוהים אל אברהם וממשיכה עד היום . שיחה של יהודים שמכונה " לימוד תורה " . ייחודה הבא לביטוי בתלמוד הוא בכך שלא מתקיימת בה היררכיה מסורתית רגילה , וכל מי שמעוניין להיות שותף לה זכאי ומוזמן להתחבר , כמו בשיחת ועידה על - זמנית רב - ערוצית , ולהגיד את דברו כשווה בין שווים . מבחן הערך הוא מבחן ההישרדות . מה שיצוטט , ישמש מושא למחלוקת ולפיתוח - מה שייזכר יזכה לעבור לדורות הבאים . כמו ב " מפצח האגוזים " , שם בכל לילה מתעוררים הצעצועים ורוקדים יחד , כך בשעה שפותחים את הדף התלמודי לשם לימוד , קמים כל הלומדים לתחייה . הלימוד הוא סימפוניה שבה רבא ואביי , תנ אים , אמוראים וגאונים , רש " י ותוספות , ראשונים ואחרונים , משמיעים את קולם וכמותם גם אנחנו , הקוראים היום . כל זמן הלימוד מתקיים שוויון ערך בין הקולות ; זוהי חוויה של ניצוח ושל הקשבה בעת ובעונה אחת . הלומד מאזין , מבצע ויוצר בשעת הלימוד .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help