sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שיווק ופרסום הבקיאים בעולם הצרכנות הישראלי ; השני , של פעילים בכל אחת מהסוגיות המנותחות בהרחבה בספר . בקרב היזמים רואיינו בעלי תפקידים שונים ( כגון מנכ " ל , דובר , חברים בוועד המנהל , רכזים , מנהלי פרויקטים ופעילים ברמות שונות ); בקרב אנשי העסקים רואיינו בעלי חברות ונושאי תפקידים בכירים ( דוגמת מנכ " ל , סמנכ " ל שיווק או דובר ) . יחד , נוצר מאגר נתונים המאפשר בירור מעמיק של רציונל הפעולה של כל אחד מהשחקנים והבנה טובה יותר של ההיבטים הפוליטיים של הזירה הצרכנית . הספר בנוי משבעה פרקים . בפרק הראשון נסקרת הספרות שעל בסיסה פותחה המסגרת המושגית ( התיאורטית ) העומדת במרכז הספר . הפרק פותח בהצגה של שלושת הגורמים המבניים שלאורם מתפתחת הצרכנות הפוליטית בישראל : משבר הדמוקרטיה וחולשתה של הפוליטיקה הפורמלית ; הגלובליזציה והתהוותה של חברת הצריכה ; השינויים הערכיים של העשורים האחרונים . בהמשך הפרק נרחיב בנוגע לתופעת היזמות והשפעתה על עיצוב המדיניות הציבורית ונבחן את הצרכנות הפוליטית תוך עיגונה בהיסטוריה הצרכנית של ישראל . הפרק מסתיים בדיון באחריות החברתית בהקשר המקומי והבינלאומי . הפרק השני מוקדש להצגת המסגרת המושגית שלאורה ינותחו בהמשך הספר הסוגיות השונות . בתחילת הפרק נסקרים תחומי הפעילות של היזמים העושים שימוש בצרכנות הפוליטית . בהמשך מוצגים המודל התהליכי של הצרכנות הפוליטית כאסטרטגיית פעולה ומשולש היחסים הנרקם בין היזם , העסקים והצרכנים . טיעוני המודל מתבססים על הנחות יסוד השאובות משתי גישות : תיאוריית הבחירה הרציונאלית ( Rational Choice Theory ) ותיאוריית הבחירה הציבורית ( . ( Public Choice Theory הפרקים הבאים עוברים מהמסגרת התיאורטית הכללית לניתוח מפורט של הצרכנות הפוליטית בשלושה תחומים : התחום הסביבתי , התחום החברתי והתחום הדתי . הפרק השלישי — התו עם הארנב — מוקדש לניתוח פעילותה של האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים . כפי שנראה , האגודה נאבקת למען ההכרה בזכויות בעלי החיים ובהקשר זה , מבקשת לעודד את פיתוחן של טכנולוגיות חלופיות ואת הפצתן . הפרק הרביעי — בין הקוטג ' לאספרסו — בוחן שני מאבקים שונים למען צדק חברתי שבמסגרתם נעשה שימוש בצרכנות הפוליטית :

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help