sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא לאוכל מעמד מרכזי בחייו של האדם : הוא הכרחי לקיומו הפיזי והוא חלק בלתי נפרד משיגרת יומו . לאוכל גם מעמד מרכזי בחברה : הוא בבואה של מבנה החברה ושל רבדיה השונים והוא שזור בסמליה ובריטואלים שלה . האוכל מבטא קשת רחבה של זהויות : לאומית , אתנית , מעמדית ומגדרית . הוא מהווה שפה נגישה לכול ובה בעת גם מערכת תקשורת מורכבת . ספר זה בא לבחון את האופן שבו סיפורי עם משקפים מנהגים , אמונות ותפיסות תרבותיות הקשורים לאוכל . סיפורי עם , בדומה לאוכל , הם פרי יצירה ואמצעי ביטוי של החברה ושל היחידים בה . לעתים הם מבטאים הזדהות עם האמונות ועם הנורמות של חברה וקבלתן , ולעתים הם מתעמתים עם האמונות ועם הנורמות החברתיות , מערערים עליהן ואף דוחים אותן . סיפור עם הוא גם נשא קולו של המספר . גם כאשר הסיפור עוסק בתופעה שכיחה בחברה , הוא מבטא חוויה שהמספר חווה או רעיון שהוא מבקש להביע באמצעות נרטיב . התהליך העומד במרכז היגוד סיפורי הוא העברה מילולית המבוססת על עיבוד זיכרון המספר ועל הדמיון שלו באמצעים פרפורמטיביים מצומצמים , ובמסגרת זמן מצומצמת מאוד . אוכל הוא חלק בלתי נפרד מן הריאליה , והיבטיו השונים ידועים לכל אדם כמעט באופן אינטואיטיבי , כגון ריחו וטעמו . על כן בסיפורי עם הנוגעים לאוכל ניתן להסתפק ברמזים ובאזכורים כלליים ביחס לאוכל , והציפייה היא ששאר הקונוטציות ייווצרו מאליהן בדמיונו של המאזין . עם זאת , מאחר שסיפור העם נשען על דמיון יוצר , הוא איננו מחויב להיבטים הריאליסטים של האוכל , ויכולים להופיע בו מרכיבים פנטסטיים ועל טבעיים . לעתים האזנה לסיפור על אודות אוכל יכולה אפילו להוות תחליף לסיפוק הבא מן האכילה . 1 לעיון מקיף בסוגיות אלה ראו : & vi - Strauss 1997 ; Muhawi é Barthes 1961 ; Counihan 1999 ; Goode 1992 ; L Kanaana 1989 ; Myerho ff 1978 ; Sutton 2001 ; Sutton 2010 2 דוגמה קיצונית לכך הוא סיפורים על אודות מתכונים שנמסרו על ידי נשים במחנות ריכוז ( De Silva 2006 )

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help