sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

כמובן , מתוך הקפדה על רצף רעיוני בין המאמרים השונים . לנוחות הקוראים , הצבתי בראש חלק מן המאמרים , הפניות למאמרים נוספים בספר הקשורים לנושא , כדי לספק תמונה כוללת ורחבה יותר בעבור המעמיקים . ספרים רבים בנושא המועדים נכתבו במהלך הדורות . כאשר ניסיתי למצוא זווית מיוחדת לספר זה , עלה לנגד עיני קטע נפלא של הרב חרל " פ הדן בבעיה שלדאבוננו רבים מאיתנו נתקלים בה , עם חלוף השנים . בשנות הילדות חווים אנו את החגים בהתרגשות יתרה . כל ריח וכל ניגון , כל תפילה וכל מאכל , נצרבים בזיכרוננו במתיקות , בעוצמה ובחדות . אולם , ככל שנוקפות השנים , החוויות מתעמעמות , מנהגי החג הופכים לריטואל מייגע , מעטה של ציניות הולך ונערם על גבנו , חוצץ בינינו לבין החוויה , ואנו מתקשים עד מאוד להרגיש בלב פנימה את מה שידענו לחוות בעבר . לקהות החושים הזו יש פתרון : " הנה זאת לדעת כי כל ידיעה המתוספת לו לאדם , אם הידיעה איננה באה לו בתור ידיעה מן החוץ , כי אם בתור ידיעה לשון חיבור דהיינו שמתחבר עם הידיעה הלזו , הנה יחד עם הידיעה הוא עובר אל מקומה , ואילו נתנה רשות לעין לראות , היו רואים איך שבכל ידיעה וידיעה מתעופפים ומתעלים לעולם יותר גדול ... " ( מי מרום , י , עמ ' קלו ) . מסביר הרב שקיימים שני סוגי לימוד - לימוד אינטלקטואלי ולימוד נפשי . הלימוד הנפשי , לימוד שדרכו נושקים הרעיונות לנימי הנפש - יש בו כדי להעביר את האדם למקום אחר , טוב יותר ועמוק יותר . לימוד מעין זה עשוי לחדד את עולם החושים והחוויות של הלומד . " ולזאת אין פלא מה שלכאורה הזמנים גורמים להרגיש הרבה ואין מרגישים מאומה , מפני שלא יודעים בגדלותם של הזמנים , שרק הלמוד והידיעה של מהות הזמנים הם המביאים את האדם למקום ההרגשה של עילויים של הזמנים הללו " ( מי מרום , שם ) . הסיבה שתחושותינו קהו נובעת מן

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help