sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פתח דבר " שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" חלפו למעלה מעשרים שנה מאז התחלתי ללמד תורה ברבים , וכל העת ייחלתי לבואו של היום שבו אוכל להעלות את דברי על הכתב . במהלך שנות לימודי ובתקופת כהונתי ברבנות , זכיתי להתוודע למקורות מעמיקים ומאתגרים ופגשתי פרשנות מקורית וחריפה , ואת העושר הרוחני הזה , שזיכני בו הקב " ה , הטמעתי בדברי התורה ובשיעורים שהפצתי ברבים . ברם , יש דבר מאתגר יותר והוא הניסיון לצמצם את התכנים בבחינת " מעט המכיל את המרובה " . בעוד שבשיעור ניתן להפליג מתוך הטקסטים למחוזות שונים ומגוונים , הרי שבכתיבה שומה עליך לכווץ את הרעיונות הגדולים ולתחום את מעוף המחשבה , כדי שניתן יהיה לצקת את כל השפע לתוך התבנית המוגבלת של האותיות והמילים . התחבטתי רבות כיצד לארגן את המאמרים . תחילה עלה בדעתי להסב את מערכי השיעורים למאמרים ארוכים ומובנים , שיכילו הרחבה ופיתוח של הרעיונות שחלקתי עם משתתפי השיעורים . ברם התעורר בי החשש כי גישה כזו עלולה לגרום לספר להיות פחות קריא ופחות נגיש לציבור הרחב . מסיבה זו ניסיתי לצקת רעיונות רבים לתוך מאמרים קצרים ופירקתי את מערכי השיעורים לרעיונות מתומצתים וממוקדים בבחינת מועט המחזיק את המרובה , וזאת ,

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help