sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

העם הזה אלפי שנים , ושניתן וצריך לעשות זאת לא מתוך ויתור על ההישגים של המהפכה הציונית , הכרוכה בחילון , אלא מתוך מימוש שלהם . כפי שנראה בחלק הראשון , כמה מערכי היסוד ה " חילוניים " של המפעל הציוני - נטילת האחריות האנושית וההתמקדות בעולם הארצי ובתיקונו הממשי - מובנים ומוטבעים במסורת ישראל , והם ביטוי של הברית הישראלית ולא סטייה ממנה . למעשה , הנרטיב ההיסטורי של המסורת עצמה מוביל אל מה שמכונה לעתים המהפכה הציונית , אל המעתק מדגש דתי לדגש לאומי , ואל הצורך בעיצוב פנים חדשות ליהדות . בחלק השני של הספר , העוסק בתורה שבעל - פה ובתולדותיה , נראה שהמסורת מכילה כלים משוכללים של התחדשות ושינוי , ושכלים אלו נועדו לשימוש דווקא בעת שמתחוללת השיבה מן הגלות אל הארץ , מקיום דתי מפוזר לקיום לאומי ריבוני . סופו של חלק זה הוא שרטוט של קווי מתאר לעידן יצירתי חדש , לבתי מדרש ישראליים שעתידים להיענות לאתגר ולהתחיל במלאכת העיצוב של קומת היהדות בת זמננו . החברה הדתית בישראל נהנית מחוסן קהילתי ומשפחתי הנשען על עולם ערכים יציב , על גיבוי של אלפי שנות היסטוריה , על תודעה של שליחות ומשמעות . החברה החילונית נהנית מכנות ומחופש , מנטילת אחריות להווה ומהתבוננות מפוכחת בו . על החברה הישראלית לאחד את הטוב שבשני העולמות . כך היה בעידנים מכוננים אחרים בתולדות ישראל , בראש ובראשונה בתקופת התלמוד . בשנים האחרונות היתה עדנה , במיוחד בבתי המדרש החילוניים , לסיפורים על חכמי התלמוד ; על אנושיותם , על היצירתיות שלהם , על המודעות שלהם . כאן אנו מציעים לא להסתפק בהתרפקות על דמויות אלה , אלא להעז ולהיות כאלה .

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help