sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

עם החברה ולהשביח את ערכה . מחקרים מראים שבדרך כלל הרוכש טועה . המוכר יכול להיות בעלים יחיד , משפחה , קיבוץ , בעל שליטה עם שותפים או קבוצת שותפים . במקרה האחרון , לשותפים עשויים להיות אילוצים ומטרות שונים אלה מאלה ולכן יהיו להם העדפות כלכליות שונות . המכירה יכולה להתבצע באמצעות מכירת מניות החברה או פעילות החברה , והתהליך יכול להיות רצוני או כפוי . המכירה יכולה להיות של כל החברה , רק של השליטה או של חלק מיעוט . כל מאפיין גורר תהליך שונה . במקרה שהחברה היא ציבורית , בעל השליטה צריך לפעול באופן העומד בחוק ובכללי רשות ניירות הערך והבורסה הרלוונטיות , במקרים שבהם הבעלות מפוזרת , כמו בחברות ציבוריות אמריקאיות , מבצעים את המכירה הדירקטוריון וההנהלה הבכירה של החברה . עיקר תשומת הלב תוקדש בספר זה למכירה של מלוא הבעלות בחברה פרטית . מדובר בתהליך מרתק וססגוני , מרובה החלטות והתלבטויות , כדוגמת הדילמה הבסיסית אם לפנות למספר רב של רוכשים פוטנציאליים כדי לעורר תחרות על החברה לעומת האינטרס לשמור על חשאיות התהליך כדי למנוע פגיעה אפשרית בעסקי החברה . לעתים , עצם קבלת ההחלטה על אפשרות מכירה היא אירוע אמוציונלי כבד משקל , בייחוד אם מדובר במכירה של חברה פרטית על ידי משפחה שלה קשר היסטורי לחברה . מכירות ענייניות יותר ורגשיות פחות מאפיינות משקיעים פיננסיים או מנהלי קבוצת חברות שהחליטו שאין יותר מקום לעסקי החטיבה . נשאל גם אם על המוכר לתת עדיפות לרוכש המחויב לפיתוח החברה , למורשתה ולשמירה על העובדים או שהכלל הוא מכירה למרבה במחיר . תהליכי מכירת חברות מתרחשים זה מאות שנים , כבר מאז הקמת החברות הראשונות באנגליה במאה ה - , 16 ויש אנשים וגופים העושים זאת באופן מושלם , אפילו בפעם הראשונה שלהם . עם זאת , מדובר בתהליך מורכב המחייב תכנון מראש ומשמעת בביצוע תהליך מסודר . מכירת

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help