sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

ליצן ושופט : דרכו של ז ' בוטינסקי ברומן המוזיקה הזאת [ האופרה ' כרמן ' מאת ז ' ורז ' ביזה ] נראית לי מושלמת . היא מגיעה אלינו קלה , גמישה , מנומסת . היא מלאת חן . היא אינה מיוזעת . ' כל מה שטוב הוא קל ; כל מה שהוא אלוהי טופף על רגליים עדינות ' . זה כלל ראשון באסתטיקה שלי ... המוזיקה הזאת היא מרושעת , מעודנת , פטליסטית , ובתוך כך היא נשארת גם פופולרית . [ - - ] היא עשירה , מדויקת . היא בונה , מארגנת ומסתיימת . בכך היא מהווה ניגוד של הפוליפ המוזיקלי , ' הלחן האינסופי ' ... עם היצירה הזאת אתה נפרד מן הצפון הלח , מכל תימרות האד של האידאל הווגנרי . כבר ממרימה [ מחבר הנובלה ' כרמן ' שעליה מבוססת עלילת האופרה ] היא ירשה את הגיון התשוקה , הקו הקצר ביותר , ההכרח הנוקשה ; ומעל לכל , יש בה מה שאופייני לאזורים החמים : יובש האוויר , ה ' לימפידצה ' [ שקיפות , זכות ] שבאוויר . ( פרידריך ניטשה , ' מקרה וגנר ' ) א בשנות חייו האחרונות הרבה זאב ז ' בוטינסקי לתת את דעתו על שליחותו כסופר , זו שעמה יצא לאוויר העולם הציבורי באודסה של ראשית המאה העשרים , ועל כך שלא הביא אותה לידי מיצוי . למרות עיסוקיו בענייניה הסבוכים של תנועתו הפוליטית , בכישלונותיה החמורים של התנועה הציונית שלא התגייסה בעוד מועד להציל את העם היהודי , ובעיקר במצבם הנואש של יהודי פולין ערב מלחמת עולם חדשה , היה Friedrich Nietzsche , Der Fall Wagner etc ,. kritische Studienausgabe , Red : 1 Giorgio Colli & Mazzino Montinari , de Gruyter , Munchen 1999 , pp . 13 – 14

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help