sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:145

א . סדר האירועים בספינה כפי שהא מובא במדרש אינו תואם את הסיפור המקראי . בסיפור המקראי סדר הדברים הוא : ( 1 ) זעקת המלחים לאלוהיהם , ( 2 ) הטלת הכלים אל הים , ( 3 ) פניית רב החובל אל יונה , ( 4 ) הטלת גורלות , ( 5 ) שאלת המלחים לזהותו של יונה ותשובתו , ( 6 ) הצעת יונה שישליכוהו אל הים , ( 7 ) ניסיונם של המלחים להימנע מהשלכתו , ( 8 ) תפילתם לאלוהים , ולבסוף ( 9 ) השלכתו לים . במדרשנו לעומת זאת סדר הדברים הוא : ( 1 ) זעקת המלחים לאלוהיהם , ( 3 ) פניית רב החובל אל יונה , ( 5 ) שאלת רב החובל לזהותו של יונה ותשובתו , ( 6 ) הצעת יונה שישליכוהו אל הים , ( 7 ) ניסיונם של המלחים להימנע מהשלכתו , ( 4 ) הטלת גורלות , ( 2 ) הטלת כלים אל הים , ( 8 ) תפילת המלחים לאלוהים , ולבסוף ( 9 ) השלכתו של יונה אל הים לאחר שהמלחים וידאו שאכן זה רצון האלוהים . נראה שהמגמה העיקרית בשינויים אלו היא הצגת המלחים באור חיובי עוד יותר ממה שעולה מן הסיפור המקראי . הם עשו כל שביכולתם כדי להימנע מהטלת יונה הימה . ב . לאחר שצופים המלחים בדג המקיא את יונה חזרה אל היבשה , הם שבים אל יפו ומשם עולים אל ירושלים כדי לקיים בה את נדריהם . המלחים אינם אדישים לגורלו של יונה , ורק לאחר שהם רואים כי אף הוא נותר בחיים , הם ממלאים את חובותיהם כלפי האלוהים . ( אגב : המילים " על הגרים גרי הצדק " רומזות כנראה לנוסח כלשהוא של אחת מברכות תפילת העמידה , ” ברכת הצדיקים " , וזאת על פי מנהגו של בעל פרקי דרבי אליעזר לשלב במהלך דבריו רמזים לברכות שונות . ) לפרטי הדברים ראו בפירוש לפסוקים אלו : פרק א , פסוקים ג , ד , ה , ו , טו , טז ; ב , פסוקים ג , ה ; ג , ג ) . א . סדר האירועים בספינה כפי שהא מובא במדרש אינו תואם את הסיפור יונה נפלט מפי הדג , מקש על הדלת הדרומית של הקתדרלה של קלן ( גרמניה ) . אף שהבניין עצמו קדום , הדלת נוצרה רק במחצית המאה העשרים , מעשה ידיו של é . Ewald Matar

קרן אבי חי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help