sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

נקרא לנערה ונשאלה את פיה עם רבקה היו לי יחסי אהבה שנאה במשך שנים כאשר העלינו בכיתה ג ' את העיבוד של המורה אסתר לדרמה של רבקה , אליעזר ויצחק התקנאתי קנאה עצומה בילדה שנבחרה למלא את תפקיד רבקה , שבו חשקתי כל כך קיוויתי שתחלה , שתיפול , שתסבול כך , שאוכל למלא את מקומה , אך לא כך היה לא הייתי רבקה תפקידי היה לחולל עם שורה של ילדות עטופות בסדינים לבנים וכדים קטנים על כתפן הימנית בסדין שלי היה חור אמי המנוחה , מלכה גוטר לבית פרנקל , שלה מוקדש ספר זה אמרה , שחבל על סדין טוב , כי בלאו הכי אלכלך אותו בבית הספר וכך , תוך שאני מרקדת עם סדין לבן שיש בו חור מעליב , התעוררה בי טינה עזה כלפי רבקה , אשר לימים התחלפה באהבה רבה ובהבנה אמיתית לדמותה היא הפכה עבורי לדמות מופת של אשה חזקה , אשה הבוטחת בעצמה , אשה המגלה תושייה וחוכמה , אשה יוזמת והחלטית אהובות עלי הנשים שאינן אסקופה נדרסת לבעליהן , הגברים האדונים ובעיקר אהובה עלי רבקה שהוכיחה את עצמאותה האם משיכתי הרגשית לדמותה של רבקה הניעה אותי לעיסוק האינטלקטואלי בדמותה רבת הפנים ? א האגדה היא הסוגה המרכזית בספרות המקראית , הן בתפוצתה והן בחשיבותה , ולהבדיל מהמשמעות הפנטסטית המיוחסת לעתים לסוגה הזאת , כסיפור עלילה שלא קרה ולא יכול היה לקרות , אני מבקשת לדבוק במשמעות הספרותית הקלאסית של המונח , שהיא משמעות הפוכה לזו הפנטסטית : האגדה היא סיפור העם שמעוגן בזמן היסטורי ידוע ובמקום גיאוגרפי מוכר ומאזיניה או קוראיה מבינים אותה כאירוע שאכן התרחש במציאות או עשוי היה להתרחש . כבר ציין עלי יסיף ( יסיף , , ( 25 - 22 : 1994 כי האגדות מצויות כמעט בכל ספרי המקרא – בספרים ההיסטוריים , בספרי החוכמה ואפילו

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help