sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

במרכזי המחקר והכתיבה ובקרב קהל הקוראים והמבקרים וגורמים לערעור הסדר הקודם המפריד בין העולם המערבי , הלבן , לבין השאר " ( שם , עמ ' . ( 47 כשרעיונות אלו , אודות הגבולות בין שדה המחקר לחוקר , מלווים אותי , ניגשתי להגדיר מקום וגבולות ביני לבין הנשים שאת עולמן בחרתי להכיר . בדקתי עד כמה הפכו פגישותיי עמן מראיונות עם " אחרים " למפגשים ביני המקשיבה והכותבת , לבין המספרות , כאן , במקום משותף והבנתי עד כמה קרובים חייהן של נשים אלו לחיי . גיליתי שהכלים החשובים ביותר העומדים לרשותי כחוקרת שבחרה לשמוע סיפורי מורות ערביות ובהמשך מנהלות ערביות , הם האמפתיה והסקרנות האנושית והאינטלקטואלית , אך אין זה מספיק . עליי להפוך אותן לשותפות במחקר במקום לנחקרות ולהעביר אליהן את ההרגשה שהן מעניינות אותי כבני אדם וכנשים ולא רק כמייצגות תופעה . קיוויתי שתהיינה שותפות לתחושה שלי כי רב המאחד בינינו על המפריד וכי יכירו בכך שהן בעלות הידע במחקר . אך יחד עם זאת היה עליי לזכור שאני נציגת התרבות הדומיננטית . יותר מכול היה עליי להאמין שבכמה מישורים לפחות אין " שם " ו " כאן " . שדה המחקר נמצא בתוך בית משותף שכולנו חיות בו , חיינו מושפעים מזהות אתנית ותרבותית אך גיל , מצב משפחתי , אמהוּת , תפקיד ומעמד מקצועי משפיעים לא פחות . מלבד מה שייחד אותן כערביות , סיפוריהן עסקו במאבק לעצמאות והגשמה אישית , מאבק בדיכוי ובאפליה מגדרית , מאבק לשוויון בין בנים ובנות , נשים וגברים , ובצורך לשנות את היחס כלפי תלמידים מגישה סמכותית ופטריארכלית לגישה תומכת , אכפתית ומתחשבת . כל אלה ועוד היו גם חלק מהביוגרפיה האישית שלי כאישה ומורה . ההזדהות שלי עמן , כנשים הפועלות לשנות את הסדר הקיים במשפחה ובבית הספר , הייתה עמוקה מכל הזדהות אתנית או תרבותית . רק טבעי היה שחזרתי אחרי למעלה מעשור לשמוע סיפורים של נשים שהגיעו לתפקידי ניהול , ביניהן גם כאלו שהשתתפו כמורות במחקר הראשון .

פרדס הוצאה לאור בע"מ

המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help