sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הפמיניזם במערב ; יוצגו טיעונים ליברליים ושמרניים כלפי עבודת נשים בעולם הערבי וחשיבותה המכרעת של השכלה בהתפתחות מנהיגות נשים ; יובא תיאור של האוכלוסייה הערבית בישראל כמיעוט לאומי ייחודי ושל מערכת החינוך הערבית המתקיימת בנפרד מהיהודית ; יוצג מעמד האישה בחברה הערבית והמחקר על נשים בחינוך הערבי בישראל . בסיום הפרק יובאו מושגים הקשורים לתרבות והמאפיינים חברות שונות . בפרק השלישי , פרופיל ביוגרפי , מינוי מנהלות ומנהיגות נשים בחינוך , מובאים סיפוריהן של עשר מנהלות , המשמשים עדות לתהליכי שינוי שעוברת החברה הערבית בישראל עם העלייה ברכישת השכלה גבוהה בקרב נשים . מתואר תפקידה של המשפחה המאפשרת את התפתחותן של הבנות לתפקידי מנהיגות דרך עידודן והעצמתן , בסביבה שעדיין תופסת ניהול כתחום השייך לגברים . בפרק הרביעי , מנהלות תיכון בחברה מסורתית , יובאו סיפוריהן של ארבע מנהלות בבתי ספר תיכוניים ערביים – תפקיד שבדרך כלל מיועד לגברים – על התפתחות הקריירות שלהן וביסוס מנהיגותן , תוך שהן מאתגרות את הנורמות התרבותיות ואת הפוליטיקה של החמולות ומובילות לשינוי בחינוך הערבי . בפרק החמישי , מעבר ללבוש מסורתי , העצמה וזהות של מנהלות מוסלמיות , יוצג היבט נוסף בחייהן של תשע נשים , שעלה תוך כדי המפגשים והראיונות עם מנהלות מוסלמיות : ההחלטה לשנות את הופעתן ולעבור ללבוש מוסלמי מסורתי בד בבד עם המינוי לתפקיד . הפרק בוחן את משמעות התופעה , את התגובות במקום העבודה , בקהילה ושל עמיתות יהודיות , ואיך תורם שינוי זה להצלחתן בתפקיד . בפרק השישי , " אני רואה את עצמי כמשנה חברה " , מובאים ראיונות עם שתי מנהלות ושתי מפקחות במשרד החינוך , שבמרכזם עומדים תיאורים של היבטים שונים מחייהן בהקשר של צדק חברתי . הן מספרות על התפתחות המודעות לנושאים של צדק ושוויון בילדותן , על גיבוש של חזון חינוכי וערכי ומתארות את דרכי הפעולה שהן נוקטות בהן כדי ליישם ערכים אלה במסגרות עליהן הן מופקדות . הספר נחתם באחרית דבר בה מוצגת תרומת המחקר לשיח הפמיניסטי בחברה הערבית .

פרדס הוצאה לאור בע"מ

המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help