sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

האדם נעשית רצינית ועמוקה יותר , כך מגלה זרתוסטרא כי היא איננה אלא רפלקסיה על דרכו שלו בחיים . משמעות הדבר היא שהוא עצמו ' חוטא ' , גם אם בפינות המרוחקות של נפשו , ב ' חטאי האדם הקטן ' . בתום החלק השני של הספר מסתיימת דרכו כמחנך בכישלון , משום שהוא אינו מסוגל לשחרר את תלמידיו לדרכם . הוא עוזב בחושך , לבדו , מבלי שמשימתו הושלמה . החלק השלישי מוקדש להתמודדותו של זרתוסטרא עם התלות שלו בתלמידיו - תלות שההכרה בה , שנדחקה אל מעמקי התודעה , מפלסת כתולעת עיקשת את דרכה למעלה , אל המודעות שלו . כפי שלמדנו במפגש הקודם , את הבוז הגדול לאחרים אנו מפתחים כשהתנהגותם מרמזת לנו על מרכיבים באישיותנו אנו , שאתם טרם התמודדנו . זהו גם מצבו של זרתוסטרא . כדי לא לשקוע בבוז הגדול לאחרים , וכדי להתגבר על הצורך לשאוב מהבוז הזה את עוצמתו , הוא נאלץ להתמודד עם ' האדם הקטן ' שבתוכו - התמודדות שמובילה את עלילת החלק השלישי של הספר . האופן בו מתמודד זרתוסטרא עם בעיית ' האדם הקטן ' אשר מצוי בתוכו יחשוף בפנינו תפיסה של סובלנות וחירות , אשר בה נבקש להתמקד במפגש זה . בכדי לפשט את מהלך סיורנו בספר , לא נתעכב על כל תוכניהם של נאומי זרתוסטרא , להוציא את המקומות בהם תכנים אלו חשובים למהלך שלנו . כדרכנו , לא נאריך בהקדמה אל מעבר לדברים אלו , ונפנה מיד אל מקום מושבם של תלמידי זרתוסטרא , המאזינים לנאומו הראשון , שמופנה " לכל אחד ולאף אחד " .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help