sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

היא הצהירה בפניי שתקבל כל החלטה הגיונית וסבירה שלי כי מבחינתם הקונסול הוא האיש הכי חשוב בשטח . חייגתי לקון לק , מעיר אותה שוב משנתה . " תבקשי מבית החולים ' במרונגרד ' לשלוח אמבולנס . אנחנו מעבירים לשם את יפעת עוד הלילה ! " קבעתי מבלי להבין את המשמעויות הכספיות של העניין . סיפרו לי בחפיפה שבית החולים " במרונגרד " נחשב לאחד מבתי החולים הטובים באסיה . הנחתי שסיכוייה של יפעת לשרוד את המחלה בבית חולים ברמה גבוהה טובים בהרבה מאשר בבית החולים הממשלתי . יפעת שוחררה עשרה ימים מאוחר יותר מבית החולים כשהיא בריאה ומחוסנת לעתיד מהמחלה והמשיכה עם תמר בטיולן באסיה . לא שמעתי משתיהן מאז . * * * בחרתי להתחיל את הספר דווקא בסיפור קל יחסית שהסתיים בטוב . ממרחק של יותר משני עשורים נבלע הסיפור הזה בתוך מקרים רבים אחרים שבהם יצא לי לטפל מאז . הבחירה אינה מקרית . הסיפור הזה לא רק מדגים סוג של משימה בהם אנו , שליחי המדינה בחו " ל , נתקלים בשגרה , אלא שהוא גם ממחיש מאפיין בולט של העבודה שלנו – היעדר תקופת חסד . המנוסים שבעובדי משרד החוץ יכולים להעיד כי התפקידים שביצענו , בעיקר בנציגויות הגדולות והמורכבות של ישראל ברחבי העולם , לא המתינו בסבלנות בשעה שאנו או משפחותינו סיימנו את תהליך ההתאקלמות המורכב במקום השירות החדש . האחריות זרקה אותנו למים עמוקים ללא גלגל הצלה , לעתים באמצע סערה – מהרגע הראשון שנגעו סוליות נעלינו באדמת הניכר . במהלך שלוש השנים הבאות , הוביל אותי תפקיד הקונסול של ישראל בבנגקוק לטפל בעשרות " מקרים קונסולריים " , כפי שאנו מכנים אותם במשרד החוץ . מדובר במקרים של היקלעות למצוקה של אזרחים ישראלים בארץ זרה הדורשת את מעורבות הנציגות . המצוקה יכולה להיות

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help