sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה למהדורה השלישית ארבע השנים מאז שיצאה המהדורה השנייה של יסודות מינהל החינוך היו שנים שבהן המשיכו שני שרי חינוך , גדעון סער ושי פירון בהעמקת רפורמת " אופק חדש " ובהשקת רפורמת " עוז לתמורה "” אשר שמו לה i כתכלית עיקרית לשנות את מבנה מערכת השעות בבית הספר היסודי והעל יסודי ולהטמיע למידה פרטנית כחלק בלתי נפרד מתהליכי ההוראה למידה המתקיימים בבית הספר . למותר לציין , כי ככל רפורמה , אף לרפורמותאלו השפעה על מנהיגותו החינוכית של מנהל בית הספר ועל התהליכים הארגוניים – פדגוגיים המתקיימים בבית הספר . זאת ועוד , למעלה משנה מאז כניסתו של שי פירון לתפקידו ומערכת החינוך רועשת גועשת לאור יוזמות חינוכיות רבות אותן מקדם השר , כלמידה משמעותית , מפעל קייטנות הקיץ , שינוי מבנה בחינות הבגרות , שינוי שיטת תקצוב בתי הספר , ועוד ועוד . גם ליוזמות אלה השפעות רבות על הנעשה בבית הספר ועל עבודתם של המנהלים והמורים . במהדורה השלישית של הספר יסודות מינהל החינוך מצאתי לנכון לחבר את הקורא הישראלי לשיח העכשווי בתחום המנהיגות והניהול החינוכי בארצות רבות מעבר לים , תוך עדכון הספר במחקרים מארבע השנים האחרונות . בין הנושאים שהורחבו במהדורה זו נמצאים מנהיגות לצדק חברתי , רגשות בהוראה ובניהול בית ספר , מנהיגות חינוכית , קונפליקטים בבבית הספר ועבודת צוות בבית הספר . שני הנושאים האחרונים זכו כל אחד לפרק בפני עצמו . ולסיום , תחום מינהל , מדיניות ומנהיגות החינוך בארץ זכה לעדנה בשנים האחרונות עם פתיחתן של למעלה מעשר תכניות חדשות לניהול וארגון מערכות חינוך במכללות להוראה . ממצאי מחקריהם של חוקרים ישראלים מהשנים האחרונות נוספו בשמחה ובגאווה למהדורה זו והם מחברים את הקורא הישראלי לקונטקסט המקומי . יזהר אופלטקה , תשע "ה

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help