sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

השכר היו גבוהים יותר : שכר המנהלים הממוצע עמד על 90 . 30 שקלים ברוטו לשעת עבודה , לעומת 28 . 60 שקלים אצל עובדים לא מקצועיים . ברור שכדי להגיע לתפקיד מנהל או מנהלת נדרש הפרט לקבל כמה החלטות , הן בעבר והן בהווה : א . לצאת לעבודה . ב . להשקיע בפיתוח כישורי ניהול , כלומר בלימודים מתאימים . ג . להחליט כמה זמן להשקיע בעבודה כמנהל . בחלק השני של הספר מנותחים השיקולים הכלכליים של הפירמה בנושא משאבי האנוש , כמו למשל ההחלטה על מבנה השכר המשולם לעובדים — שכר קבוע או שכר התלוי בביצועי העובד , גובה השכר , התנאים הנלווים לשכר וכדומה . כמו כן נידונות בו החלטות הפירמה לגבי התנאים הסביבתיים במקום העבודה , ההכשרה המקצועית הניתנת לעובדים ועוד . נזכור כי מטרתה של פירמה היא הרווח ולכן עליה לבחור באפשרויות שימקסמו את רווחיה . הניתוח הכלכלי שמובא בהמשך עוסק לא מעט בבעיות הנובעות ממחסור באינפורמציה . נזכור כי עובדים הם גם גורם ייצור הטרוגני . העובדים שונים אחד מהשני במגוון רב של מימדים כמו למשל גיל , מין , כישורים פיזיים , כישורים אינטלקטואליים , ידע , מוטיבציה ועוד . לכן התייחסות אל כל העובדים כאל מקשה אחת בוודאי אינה נכונה . אולם כדי להתייחס אל כל עובד בצורה שונה על הפירמה לדעת מיהו בדיוק אותו עובד , מהם כישוריו , רצונותיו , מחשבותיו ועוד . אינפורמציה זו בוודאי אינה זמינה במלואה לפירמה כאשר היא שוכרת עובד חדש . גם לאחר שעובד מתקבל לעבודה , האינפורמציה מתבררת לפירמה באופן הדרגתי בלבד לאורך שנות עבודתו . גם פירמות , אפילו אם הן עוסקות באותו תחום פעילות , הן שונות אחת מהשנייה . למועמדים לעבודה אין את מלוא האינפורמציה על מקומות העבודה השונים כאשר הם מחפשים עבודה . גם לאחר שהיו בקשרים עם מספר פירמות , קיבלו את האינפורמציה על העבודה המוצעת להם וצריכים להחליט איזו הצעת עבודה לקבל , עדיין אין בידיהם את מלוא האינפורמציה . בעיית האינפורמציה היא מורכבת יותר מאשר נאמר עד עתה ואיננה באה לידי ביטוי רק בעת יצירת הקשר בין עובד למעביד אלא גם בהמשך : א . אינפורמציה לא מלאה — לשני הצדדים אין מידע לגבי העתיד . מכיוון שבדרך כלל ההתקשרות בין עובד למעביד מיועדת להימשך מספר רב של תקופות , מידע לגבי העתיד היה עוזר לשני הצדדים לקבל החלטות מושכלות יותר . לעתים , בעת ההתקשרות הראשונית נקבעים כללים שונים שלאחר מכן , גם אם השתנו התנאים , קשה מאד לשנותם . ב . אינפורמציה אסימטרית — האינפורמציה שבידי הצדדים לא רק שאיננה מלאה , היא גם איננה סימטרית . לכל צד יש יותר מידע על עצמו מאשר לצד השני וכמובן שכל צד ינסה לנצל אינפורמציה זו לטובתו . ג . במהלך העבודה , חוסר הסימטריות באינפורמציה ממשיך . לעובד אין אינפורמציה מלאה על מצבה של הפירמה בכל זמן נתון ואילו לפירמה אין אינפורמציה מלאה על מידת המאמץ שהעובד משקיע בעבודתו . 4 שנתון סטטיסטי לישראל לשנת , 64 — 2013 לוח . 12 . 46

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help